وقتی کابوس‌ها سر می‌رسند

عنوان لاتین
How to Knock Out Nightmares

تجربه‌ی کابوس دیدن برای کودکان همیشه با ترس و اضطراب همراه است، اما کتاب «وقتی کابوس‌ها سر می‌رسند» با لحن شوخ و بامزه‌اش، ترس را کم‌رنگ کرده، کودک را تشویق می‌کند با روش‌هایی شیطنت‌آمیز کابوس‌ها را شکست دهد. این کتاب به کودکان یاد می‌دهد چطور کابوس‌های بدقیافه و ترسناک را به گریه بیندازند، آن‌ها را فراری دهند یا با رؤیاگیر آن‌ها را گیر بیندازند! حتی به آن‌ها ترفندی یاد می‌دهد تا رؤیاهای قشنگ و شیرین را به دام بیندازند و از دیدن آن‌ها لذت ببرند.


خرید کتاب با موضوع کابوس‌های شبانه کودکان


نویسنده‌ی کتاب «وقتی کابوس‌ها سر می‌رسند»، کاترین لوبلان روان‌شناسی است که طی سال‌ها تجربه‌ی کار با کودکان، کابوس‌های آن‌ها را دسته‌بندی کرده، سپس راهکارهایی ساده، خلاقانه و کاربردی برای رفع آن‌ها طراحی نموده است.
نویسنده در خلال روایت سعی می‌کند ترس ناشی از کابوس‌ را به هیجان ناشی از بازی‌ای سرگرم‌کننده تبدیل کند. او ابتدا با توصیف انواع کابوس‌ها، به آن‌ها عینیت می‌بخشد و در ادامه روش‌هایی ساده برای مقابله با کابوس‌ها طرح می‌کند. در نهایت نیز به کودک می‌فهماند که در بعضی موارد، شاید‏‏‏ ریشه‌ی کابوس‌ها در بیداری و زندگی او باشد؛ بنابراین باید ترسی را که باعث کابوس دیدن می‌شود پیدا کنیم و با آن روبه‌رو شویم. در این مسیر، کابوس از توهمی ترسناک که برای کودک قابل درک نیست، به واقعیتی رایج و حل‌شدنی تبدیل می‌شود که به اندازه‌ی قبل ترسناک نیست.

در سایت آموزک بخوانید: خواب‌ها و کابوس‌های وحشتناک در کودکان

کتاب «وقتی کابوس‌ها سر می‌رسند» غیرداستانی و تصویری است. رولان گاریگ، تصویرگر این کتاب موفق شده است تصاویری بسیار خلاقانه خلق کند که تکمیل‌کننده‌ی متن هستند و کودک به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. 

کتاب درباره کابوس کودکان

برگی از کتاب وقتی کابوس‌ها سر می‌رسند

در سایت آموزک بخوانید: اضطراب در کودکان و نوجوانان

در صفحات ابتدایی، قیافه‌ی کابوس‌ها ترسناک به ‌نظر می‌رسند، اما در صفحات بعدی، وقتی کلک‌های پیشنهادی نویسنده روی کابوس‌ها پیاده می‌شود، قیافه‌ی گریان و وحشت‌زده‌‌شان قطعاً بچه‌ها را به خنده می‌اندازد.


خرید کتاب کودک درباره غلبه بر اضطراب و نگرانی


کتاب «وقتی کابوس‌ها سر می‌رسند» یکی از کتاب‌های مجموعه‌‌ی 9 جلدی «چگونه ترس را از بین ببریم» است. در هر کتابِ این مجموعه به یکی از عواملی که باعث ترس کودکان می‌شود، پرداخته شده و در عین حال، برای خلاصی از این ترس‌ها راهکارهای گوناگونی ارائه‌ شده است.

گزیده‌هایی از کتاب

وقتی می‌خوابی، کابوس‌ها سر می‌رسند و سعی می‌کنند گولت بزنند و تو را به دنیای ترسناک خودشان ببرند. آن‌ها کلی فکر و کلک ترسناک دارند و می‌توانند مدام اذیتت کنند!... چطور می‌توانی از خودت در برابر این کابوس‌ها مراقبت کنی؟ بیدار شو! بیدار شدن بهترین سلاح توست. وقتی بیدار باشی، خطر از بین می‌رود. کابوس تمام قدرتش را از دست می‌دهد.

برگردان
جواد کریمی
تصویر اضافی
تصویرگر
تصویرگر
رولان گاریگ, Roland Garrigue
سال نشر
1401
قالب کتاب
ناشر
نویسنده
کاترین لوبلان , Catherine leblan
نگارنده معرفی کتاب
ژانر کتاب
Submitted by editor69 on