اولین روز در مدرسه ی حشرات

عنوان لاتین
First day at bug school

«اولین روز در مدرسه‌ی حشرات»، کتابی دلگرم‌کننده و چشم‌نواز درباره‌ی روز اول مدرسه است؛ مدرسه‌ای کوچک و مخفی زیر علف‌ها که مخصوص حشرات است!

حشره‌های کوچولو با شنیدن صدای زنگ مدرسه، برای پدر و مادرها دست تکان می‌دهند و وارد مدرسه می‌شوند. آن‌ها با چشم‌های درشت مشتاق، به سراغ تجربه‌های جدید می‌روند. عنکبوت‌ها در کلاس یاد می‌گیرند چطوری به جاهای مختلف بچسبند و چه جاهایی برایشان خطر دارد. ملخ‎‌ها در کلاس موسیقی، آوازی جدید برای تابستان تمرین می‌کنند. کفشدوزک‌ها هم با شمردن خال‌های یکدیگر ریاضی یاد می‌گیرند. وقت ناهار می‌رسد و همه به ناهارخوری می‌روند. هرکس غذایش را تمام کند، می‌تواند برای بازی به حیاط برود، آنجا کلی وسیله برای تفریح کردن وجود دارد. رفتن به دستشویی هم نباید یادشان برود. می‌بینید تجربه‌ی بامزه‌ای می‌شود! اما بعد از همه‌ی این‌ها وقت چیست؟ وقت یک بپر‌بپر حسابی در کلاس ورزش! خب، حالا گوش دادن به یک کتاب قشنگ می‌تواند پایان بی‌نقصی برای امروز باشد. به‌شرطی که فردا دوباره همین‌قدر خوش بگذرد!

کتاب «اولین روز در مدرسه‌ی حشرات»، انتخابی عالی برای کودکان است، چه آن‌ها که به مدرسه و مهدکودک می‌روند و چه کودکانی که در آستانه‌ی رفتن به مدرسه یا مهدکودک قرار دارند. زبان شیرین و نقاشی‌های زیبای کتاب، تصویری مناسب از آنچه در انتظار کودک است به نمایش می‌‌گذارد. علاوه‌بر این، کتاب برای آشنایی کودک با حشرات نیز مناسب است و اطلاعات مختصری درباره‌ی هرکدام از حشرات ارائه می‌کند.

در سایت کتابک بخوانید: اولین روز مدرسه (مجموعه کتاب اولین تجربه‌های تو)

کتاب «اولین روز در مدرسه‌ی حشرات» کتابی تصویری است، و به دلیل تصاویر هنرمندانه و پر از جزئیات، قابلیت دوباره و چندباره‌خوانی دارد. کودک ممکن است با هربار خواندن کتاب، جزئیات جدیدی را کشف کند. در صفحه‌ی نخستین و پایانی کتاب، یک تصویر کلی از مدرسه، با تمام کلاس‌ها و فضاهای دیگر نقاشی شده است که به شناخت بهتر کودک از فضای مدرسه و مهدکودک کمک می‌کند.


خرید کتاب کودک درباره ورود به مدرسه، مهدکودک و محیط جدید


«سم لوید»، نویسنده و تصویرگر این کتاب، برای کتاب دیگرش با نام «آقای پوسکینز برنده می‌شود» جوایز زیادی را از آن خود کرده است. پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز، دریافت جایزه‌ی BookTrust و کاندید شدن برای جایزه‌ی شفیلد از آن جمله‌اند. لوید در سال 2008 نیز در مراسم جوایز بهترین تصویرگر جدید، مورد تشویق قرار گرفت.

گزیده‌هایی از کتاب

کف یک باغ زیبا، آن پایین پایین، درست جایی که هیچ‌کس نمی‌تواند ببیند یک مدرسه‌ی مخفی، زیر علف‌ها و چمن‌ها جا خوش کرده است. گوش کنید... می‌توانید بشنوید؟ صدای یک زنگ کوچولوی مدرسه می‌آید.

خانم زنبور عسل لبخندزنان گفت: «خب خزنده‌های لزج کوچولو، همگی خوش آمدید.»

برگردان
زهرا ارونی
تصویرگر
تصویرگر
سم لوید , loyd ,Sam
سال نشر
۱۳۹۹
قالب کتاب
نویسنده
سم لوید , loyd ,Sam
نگارنده معرفی کتاب
پدیدآورندگان
ژانر کتاب
Submitted by editor69 on