کبری محمودی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با کبری محمودی را مشاهده کنید.

«انتظار عروسکی» درباره عروسک­‌های پشت پنجره است. هرکدامشان منتظر چیزی هستند. آن­‌ها شاهد دوستی­‌ها و احساس­‌ها وتغییرات آب­ و هوا هستند.
شنبه, ۱۶ مرداد
کتاب «دریا قرمز نیست»، داستان یک مدادشمعی است با برچسب قرمز، بنابراین سایر مدادشمعی‌ها هم او را یک مدادشمعی قرمز می‌دانند. در حالی‌که او واقعا آبی است و برای همین هر چیز قرمزی را آبی می‌کشد. معلم، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، قیچی، چسب، مداد و همه سعی می‌کنند به او کمک کنند تا مثل یک مدادشمعی قرمز عمل کند. اما موفق نمی‌شوند. مدادشمعی قرمز بسیار ناراحت و ناامید است. همه مدادشمعی‌ها فکر می‌کنند یک جای کار اشکال دارد.
چهارشنبه, ۱۰ مرداد
داستان کتاب « وینی‌خرسه » در سال ۱۹۱۴ رخ می‌دهد. هری کول دامپزشکی است که در کانادا زندگی می‌کند. با آغاز جنگ جهانی اول هری کول راهی جبهه‌های جنگ می‌شود تا از اسب‌های جنگی مراقبت کند. هری در راه به دوری از خانه فکر می‌کند و این‌که چگونه می‌تواند در این سفرِ طولانی، دلتنگی‌ها و دوری از خانه و سرزمین خود را تاب بیاورد.
دوشنبه, ۱۸ دی
دیر یا زود کودکان این را خواهند پرسید که: « بچه‌ها از کجا می‌ آیند؟ ». پاسخ به این پرسش آسان نیست و خانواده‌ها همیشه از قرار گرفتن در چنین شرایطی هراس دارند و از پاسخ دادن به این‌گونه پرسش‌ها طفره می‌روند. سوفی بلکال نویسنده‌ی کتاب « بچه‌ها از کجا می‌ آیند؟ » توانسته است به زبانی ساده و با بیانی متناسب با سن کودکان، به کنجکاوی آنان در این باره پاسخ دهد و راه چنین گفت‌وگوهایی را برای پدر و مادرها هموار سازد.
یکشنبه, ۲۶ آذر
کتاب «صدای رنگ‌ها»، در واقع داستان زندگی واسیلی کادینسکی، نقاش روس است. داستان ماجرا را از زمانی تعریف می‌کند که واسیلی یک پسربچه است و کسی در خانواده ذوق او در نقاشی و سبک نقاشی کردنش را درک نمی‌کند. اعضای خانواده او را به نوعی وادار می‌کنند تا در رشته حقوق تحصیل کند. واسیلی یک توانایی خاص دارد، او می‌تواند صدای رنگ‌ها را بشنود.
چهارشنبه, ۱ دی