میترا امیری

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با میترا امیری را مشاهده کنید.

چروکس در داستان کتاب «چروکس کله غازی»، در پایین یک راه ‌آب زندگی می‌کند و خودش را از مردمی که مطمئن است او را به خاطر ظاهر عجیب و غریبش از خودشان دور می‌کنند قایم می‌کند. او از همان پایین وقت خود را با نگاه کردن به آدم‌هایی که با هم در حال معاشرت هستند می‌گذراند. اما او به طرز غمگینی تنهاست، برای همین هم از میان زباله‌ها برای خودش یک دوست می‌سازد، یک دوست آب‌نباتی.
شنبه, ۶ آذر
اغلب کتاب‌های کودکان تصویری هستند و در ذهن همه‌ ما کتابی بدون تصویر که همه‌‌اش متن باشد، کتابی خسته‌کننده است. اما کتاب «این کتاب عکس ندارد!» این کلیشه ذهنی را به چالش کشیده است. کتاب با این جمله آغاز می‌شود: این کتاب عکس ندارد. بعد قانون کتاب را توضیح می‌دهد: کسی که کتاب را می‌خواند، باید دقیقا همان چیزهایی را بگوید که کتاب می‌گوید. و از این‌جا به بعد متن سرگرم‌کننده کتاب آغاز می‌شود که با بازی با کلمات موقعیت‌هایی طنزآلود را پدید می‌آورد. موقعیت‌هایی که بلندخوان و شنونده کتاب را بارها به قهقهه می‌اندازند.
سه شنبه, ۲۴ دی
کتاب «او هنوز اینجاست» داستان زندگی دختر ده ساله‌ای است به نام سوسی. سوسی و گای دوستانی صمیمی و یک دل‌اند. آن‌ها بیش‌تر وقت‌شان را با هم می‌گذرانند و افکار و احساس‌هایشان را با هم به اشتراک می‌گذارند.
سه شنبه, ۲۸ خرداد