فرزاد فربد

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با فرزاد فربد را مشاهده کنید.

پیش از مطالعه‌ی این بخش، قسمت نخست گفت‌وگو با فرزاد فربد را مطالعه کنید.
یکشنبه, ۲۱ شهریور
کودکی من و بیش‌تر هم‌نسل‌هایم با ادبیات فانتزی پیوند دارد. از بخت خوب‌مان بود که بیش‌تر آثار کلاسیک فانتزی، در دوران کودکی ما ترجمه شدند و دردسترس قرار گرفتند. ریشه و کارکرد فانتزی به‌قدری ژرف و بنیادین است که نمی‌توان آن را مختص کودکان دانست یا به داستان‌های میان‌مایه‌ی غیرواقعی تقلیل داد. تخیل، گوهر فانتزی است و پیوندی تنگاتنگ با باورهای نیاکان‌مان دارد. بررسی جهان‌بینی گذشتگان‌مان نه برای سیری که طی کرده‌اند، که برای درکی از اکنون خودمان ضرورت دارد. برای شناخت انسان مدرن و خواسته‌های‌اش، می‌توانیم مخلوقات نیاکان‌مان را بجوییم. «به نظر یونگ در جوامع غربی، بخش آگاه شخصیت بیش از اندازه رشد یافته است. نقش فانتزی به بیان ریشه های ناخودآگاه ذهن برمی‌گردد. در عصری که نقش خرد افزایش می یابد، فانتزی واکنشی است برای کنترل این وضعیت[1].» بیش از دو دهه‌ است که فانتزی در ایران، ژانری جدی تلقی می‌شود و هواداران سرسخت‌ خود را دارد. در این میان، ناشرها و مترجمانی بوده‌اند که با پایبندی به علاقه‌ی شخصی خود، این مسیر را هموار کرده‌اند. فرزاد فربد، متولد ١٣٤٧ در شهر کرمانشاه و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او بیش از بیست‌سال سابقه‌ی مترجمی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و هم‌اکنون مدیر انتشارات پریان و مدیر کلاس‌های ترجمه‌ی موسسه‌ی زبان سفیر گفتمان است.
دوشنبه, ۱۵ شهریور
کتاب «پل شکسته» داستان زندگی‌ دختر نوجوانی است به نام جینی. جینی شانزده ساله است و با پدرش زندگی می‌کند. جینی هرگز مادرش را ندیده است و تنها می‌داند که او نقاش و اهل هاییتی بوده و پس از تولد جینی از دنیا رفته است.
دوشنبه, ۳۱ تیر
کتاب «اقیانوس انتهای جاده» رمانی عاشقانه در ژانر فانتزی و رئالیسم جادویی است. 
چهارشنبه, ۲۳ فروردین
فرض کنید یک سگ نگهبان، آن هم نه یک سگ نگهبان معمولی، بلکه یک سگ نگهبان سرحال، خوش خلق، اهل خودنمایی و قپی و بالاخره کمی تا قسمتی ترسو، در یک روستا بخواهد خاطراتش را برای شما تعریف کند. نتیجه ی این تعریف خاطرات می شود مجموعه ای به اسم هنگ، سگ گاوچران که دل بسیاری از نوجوانان و حتی بزرگسالان را در سراسر دنیا به دست آورده است. پرونده ی گربه ی خون آشام، داستان رفاقت عجیب و ویژه ی هنگ با یک گربه ی انزوا طلب و خون آشام را تعریف می کند. طبق معمول این مجموعه، در نهایت، هنگ ناچار می شود با پذیرش شرایطی که در قدم اول نامطلوب و حتی وحشتاناک به نظر می رسد بحران های پیش آمده را به نحوی پشت سر بگذارد تا بتواند دوباره به وضعیت دوست داشتنی خود بازگردد.
دوشنبه, ۶ بهمن
بعضی قصه‌ها را مهم نیست کجا و در چه شرایطی می‌خوانید؛ آن‌ها بلدند بلافاصله خود را با نخ ظریفی به شما وصل کنند: چیزی که ترغیبتان می‌کند کتاب را در کتابخانهٔ شخصی‌تان داشته باشید و حتی اگر فرصت دوباره خواندنش را نداشتید، گاهی، تنها با ورق زدن یا دیدن اسمش، تمامی حس‌های یگانه‌ای که وقت خواندنش داشتید به شما برگردد. ج مثل جادو از کتاب‌هایی است که گاهی لرزه بر اندامتان می‌اندازد و گاهی در کنارش حس آرامشی، انگار همیشگی، خواهید داشت.
چهارشنبه, ۲۸ آبان
یک اتفاقِ یک در میلیون می افتد: صاعقه می زند و به مترسک جان می دهد. مترسک از پسرکی به نام جک کمک می خواهد. جک پا برایش جور می کند و می شود خدمتکارش. بدین ترتیب، سفر پر ماجرای مترسک و جک شروع می شود. سرکورلی وکیل خانواده ی بوفالونی هاست؛ فامیل هایی که پنولفوی، سازنده ی مترسک، را به تنگ آورده اند؛ همان ها که می خواهند مزرعه را بخشکانند و جایش کارخانه ی علف کش بسازند. در طول سفر، هر از گاهی پیداشان می شود. آن ها دنبال مترسک می گردند که حالا رقیب شان شده است.
چهارشنبه, ۲۸ آبان
زمستان طولانی شده است و به پایان نمی رسد. هیچ کس دلیلش را نمی داند. آد، پسری نوجوان، با پایی معلول که ناپدری اش نیز به او توجهی ندارد، از خانه می گریزد. راه رفتن در برف و سرما برایش سخت است و او به زحمت با کمک چوب زیر بغلش راه می رود.
یکشنبه, ۳ اردیبهشت
داستانی در فضای آلمان و به سبک گوتیک و اسرارآمیز، ماهرانه، پیچیده، سرگرم کننده، ترسناک، هیجان انگیز و هوشمندانه است. قصه ای پریانی برای کودکان و داستانی تفکربرانگیز و هنرمندانه از نظر روایت برای بزرگسالان. داستانی در ژانر وحشت درباره ی خیر و شر، مهربانی و خودخواهی، زندگی و هنر.
شنبه, ۲۶ فروردین
عنوان کتاب افتضاح آباد است و همه چیز آن به حق افتضاح البته افتضاح خنده دار، از شخصیت های کج و کوله اش گرفته با آن اداهای عجیب و غریب شان تا ماجراهای عجیب تر از آن که برای این شخصیت ها می افتد.
سه شنبه, ۲۴ خرداد