کتاب درباره جدایی والدین

<p dir="RTL">جدایی والدین یکی دیگر از اتفاقات استرس‌زا در خانواده است که بر روح و روان کودکان به شدت تاثیر می‌گذارد. هرچند گاهی جدایی والدین تصمیم درست‌تری است نسبت به زندگی در خانواده‌ای پرتنش، اما تاثیراتی&nbsp;که طلاق والدین بر زندگی فرزندان دارد نیز غیرقابل‌انکار و گاهی غیرقابل‌جبران است.</p>

<p dir="RTL">واکنش فرزندان به جدایی والدین بسته به سن آن‌ها&nbsp;متفاوت است. در سنین پایین‌تر دلتنگی برای پدر یا مادر، احساس عذاب وجدان یا افسردگی و در سنین نوجوانی خشم از والدین و پرخاشگری شایع‌تر است.</p>

<p dir="RTL">در این صفحه کتاب‌هایی را با موضوع جدایی والدین به شما معرفی می‌کنیم.</p>

زیر دسته بندی ها
بعد از خواندن رمان‌های «اَپل و رِین» (نشر هوپا) و «ما یک نفر» (نشر پیدایش) و آشنایی با قلم و جهانِ ذهنی «سارا کروسان» پیش‌بینیِ دور از ذهن و انتظار زیادی نبود که کتاب «وزن آب» هم یک رمان خوب باشد.
شنبه, ۸ دی
زیبای کتاب «زیبا صدایم کن» دختر پانزده ساله‌ای است که در موسسه‌ای زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کند. مادر معتادش ازدواج کرده و پدرش به سبب بیماری روانی در آسایشگاه بیماران روانی بستری است. زیبا در روز تولدش به پدر کمک می‌کند تا از آسایشگاه فرار کند. پدر موتور یکی از کارکنان آسایشگاه را می دزد تا با هم به گردش بروند و تولد زیبا را جشن بگیرند.
سه شنبه, ۲۱ آذر
ایندی دختری ده ساله است که پدر و مادرش از هم جدا شده اند. آن دو همچنان از یکدیگر دلخورند و از گفت و گو با هم پرهیز می کنند. از سوی دیگر آموزگار ایندی از دانش آموزانش خواسته نقشه ای از خانواده خود ترسیم کنند و عکسی از افراد خانواده شان را بر روی آن بچسبانند.
یکشنبه, ۲۲ مرداد
« کارا لندری » به روزنامه‌نگاری علاقه‌ی فراوانی دارد. والدینش یک سال پیش متارکه کرده‌اند و او به ناچار پس از طی روزهایی بحرانی به مدرسه جدیدی می‌آید. او در مدرسه‌ی جدید به روز نامه‌نگاری ادامه می‌دهد.
یکشنبه, ۳۰ خرداد
"یواکیم" ۹ ساله در خانواده ای در نروژ زندگی می کند که پدر در اثر بیماری روانی در بیمارستان بستری است. مادر ضمن آن که دلش برای او تنگ می شود تحمل کارهایش را ندارد. این موضوع سبب کشمکش یواکیم با خود می شود که کدام حق دارند.
سه شنبه, ۴ خرداد