کتاب درباره آمادگی کودک برای ورود به مدرسه یا محیط جدید

<p dir="RTL">مهدکودک یا مدرسه اولین محیطی است که کودک به طور مستقل باید آن را تجربه کند. جدایی از والدین و حضور در محیط ناشناس، برای کودکان استرس‌زا است. بنابراین لازم است قبل از ورود به مهدکودک یا مدرسه، کودک را برای این تغییر آماده کنیم.</p>

<p dir="RTL">بهتر است قبل از شروع مدرسه، با کودکان تمرین کنیم که چند ساعتی در یک محیط دیگر جدا از پدر و مادر خود باشند، صبح‌ها کمی زودتر از خواب بیدار شوند و بعضی از کارهای خودشان را به تنها انجام دهند. این تمرین‌ها می‌تواند به کودک کمک کند با شرایط مدرسه راحت‌تر منطبق شود.</p>

<p dir="RTL">درباره‌ی مدرسه، قوانین مدرسه، معلم و دوستانی که می‌تواند در آن‌جا پیدا کند، با بچه‌ها صحبت کنید. هرچه کودک نسبت به محیط مدرسه و اتفاقاتی که در انتظارش است آمادگی ذهنی بیشتری داشته باشد، راحت‌تر آن موقعیت را می‌پذیرد و مشکلات کمتری خواهد داشت.</p>

<p dir="RTL">این آگاهی دادن نه تنها در مورد ورود به مدرسه، بلکه در مواقعی که محیط زندگی کودک تغییر می‌کند هم کمک‌کننده است.</p>

<p dir="RTL">در این صفحه کتاب‌هایی با موضوع آمادگی کودکان برای ورود به مدرسه یا محیط جدید به شما معرفی می‌شود.</p>

زیر دسته بندی ها
کتاب « پشت و رو » شما را جایی می‌برد که همه آن را می‌شناسیم ولی تا به حال به آن توجه نکرده‌ایم؛ به جهانی که درون مغز انسان است. رایلی دوران کودکی بسیار شادی را پشت سر گذاشته بود. او با پدر و مادرش در شهر کوچکی در ایالت مینه‌سوتا زندگی می‌کرد. عاشق بازی هاکی، وقت گذراندن با دوستانش و اسکیت روی یخ دریاچه بود. اما وقتی رایلی یازده ساله شد، پدر و مادرش تصمیم بزرگی گرفتند و همه چیز تغییر کرد. پدر رایلی کسب ‌و‌ کار جدیدی را شروع کرده بود. برای همین، پدر و مادر رایلی خانه‌شان در مینه‌سوتا را فروختند و همگی به سن‌فرنسیسکو نقل مکان کردند. به همین سادگی زندگی رایلی از این‌رو به آن‌رو شد.
دوشنبه, ۲۷ شهریور
 نخستین ماه از فصل بهار است. خرچنگ پاکوتاه کوچولو بزگتر شده و خانه اش که یک صدف کوچک است دیگر برای او مناسب نیست. ناچار صدف خود را برای یافتن خانه ای بزرگتر ترک می کند. او کمی می ترسد اما به زودی صدف مناسب و ساده ای را برای خود پیدا می کند. او در طول یک سال دوستان بسیاری پیدا می کند که خانه اش را تزیین می کنند، از او محافظت می کنند و به او در تمیز کردن خانه اش کمک می کنند.
یکشنبه, ۲ مرداد
داستان کتاب «دستی که بوسه می‌زند» راز قدیمی مامان راکنی را بیان می‌کند که نسل اندر نسل به او منتقل شده، راز آرامش و جدایی، رازی که همه در سنی باید آن را بدانیم و بپذیریم تا بتوانیم جدایی را تاب بیاوریم.
سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت
فرانکلین خیلی هیجان زده است. او صبح خیلی زود برای رفتن به مدرسه آماده شده است. اما او کم کم احساس می کند که یک قورباغه تو شکمش می جهد و .... "فرانکلین به مدرسه می رود" از مجموعه داستان هایی است که به نام فرانکلین ها مشهور است و به ترس ها، نگرانی ها، مشکلات رفتاری کودکان می پردازد. داستان های فرانکلین به ۳۸ زبان ترجمه شده است و نزد کودکان سراسر دنیا محبوب است. پالت بورژوا نویسنده ی مجموعه ی فرانکلین ها، ایده هایش را از خاطرات کودکیش ـ این که در رویارویی با مسائل چه احساسی داشته است و چه واکنشی نشان می داد ـ الهام گرفته است و البته از شنیده ها و خوانده هایش از کتاب ها و روزنامه ها و مجله ها نیز ایده می گیرد. این داستان ها به بزرگسالان نیز در درک کودک و شیوه ی برخورد مناسب با نگرانی ها و مسائل کودک کمک می کند.
چهارشنبه, ۶ آبان
زمان آغاز مدرسه ها است. موش هم می خواهد که همراه شما به مدرسه بیاید. او آنقدر هیجان زده است که نمی توانید به او "نه" بگویید. اما اگر یک موش رو به مدرسه ببرید ناچارید که ظرف غذا، کاغذ و مدادتان را به او بدهید، گنجه و حتی ساندویچ تان را با او قسمت کنید.
سه شنبه, ۵ آبان
چند روز است که آلفونس دیگر همان آلفونس همیشگی نیست. از شیطنت و بازیگوشی خبری نیست خیلی جدی شده و نگران به نظر می رسد. چرا؟ چون به زودی مدرسه ها باز می شوند و او برای اولین بار به مدرسه می رود.
پنجشنبه, ۱۲ شهریور