نشر نخستین

آیا می‌توان فهمید که پس از مرگ، از ما به نیکی یاد می‌کنند یا نه؟ آلفرد نوبل، که اختراعش باعث دگرگونی‌های بزرگی در جهان علم شد، یکی از کسانی است که کاملا تصادفی، در زمان حیاتش از این موضوع آگاهی پیدا کرد. همین آگاهی سبب شد جایزه «صلح نوبل» را بنیان‌گذاری کند. کتاب « آلفرد نوبل: بنیانگذار جایزه‌ صلح نوبل » روایتی است از زندگی نوبل، مخترع دینامیت که در سال ۱۸۳۳ در کشور سوئد به دنیا آمد.
چهارشنبه, ۲۲ شهریور
مورچه در جنگل راه می رود که ناگهان باران شدیدی شروع به باریدن می کند.او نمی داند چه باید بکند. در میان چمنزار متوجه قارچ کوچکی می شود. زیر کلاهک آن پناه می گیرد تا باران بند بیاید، اما هر لحظه باران تندتر و تندتر می شود. پروانه ای خیس از باران، موشی گریزان از تر شدن، گنجشگی با پرهای نم زده و.....همه به قارچ کوچک پناه می برند، اما چگونه همه در زیر آن جای می گیرند؟
شنبه, ۱۳ تیر
جك و آنی به خانه درختی می‌روند. مورگن لفی كه همیشه آن‌ها را به مأموریت می‌فرستد، این بار از آن‌ها می‌خواهد كتابی از دوره‌ روم باستان و‌ شهر پمپی را پیش از مدفون شدن شهر زیر خاكستر آتشفشان بیاورند.
دوشنبه, ۵ اسفند
جك و آنی خواهر وبرادر ۷ و ۸ ساله،‌ با خانه درختی سحرآمیز به چین در زمان نخستین امپراتور آن می‌روند. آن‌ها باید یك كتاب افسانه‌ای را پیش از آنكه امپراتور - پادشاه اژدها - آن را بسوزاند با خود بیاورند.
یکشنبه, ۴ اسفند
ننه همرو اسباب بازی‌های سفالی می‌سازد، آن ها را رنگ می‌کند و قصه‌ی مجسمه‌های خود را برای بچه‌ها می‌گوید. از جمله‌ی این قصه‌ها، قصه‌ی شیری گرسنه است که می‌خواهد قوچی را بخورد. قوچ که زورش به شیر نمی‌رسد، به حیله‌ متوسل می‌شود و به او می‌گوید که خوردن راه و رسمی دارد و شیر باید برای خوردن او سیخ، فلفل و ... مهیا کند.
یکشنبه, ۱۷ آذر
کتاب "مومیایی‌ها در صبح" با ساختاری داستانی، در قالب تخیلی فانتزی به ماجرای خواهر و برادری می‌پردازد که در خانه‌ای بالای درخت بلوط، کتابی درباره مصر باستان پیدا می‌کنند.
چهارشنبه, ۲۹ آبان