آشنایی با مراکز کودک-والدین در شیکاگو

عنوان لاتین:
Chicago Child-Parent Centers

همراهی پدران و مادران در آموزش کودکان، حتی هنگامی که کودکان پا به مدرسه می‌گذارند، در پیشرفت آنان بسیار تاثیرگذار است. با همین هدف در شیکاگو، مجموعه‌ای از مراکز کودک-والدین به وجود آمده است.

در مراکز کودک-والدین شیکاگو، افزون بر کودکان، والدین نیز آموزش می‌بینند. بخشی از آموزش کودکان در مدرسه بر عهده معلم است اما والدین نقش بسیار مهم‌تری دارند که سبب می‌شود آنان نیز در روند آموزش کودکان دخیل باشند؛ چراکه کودکان پس از تعطیلی مدرسه و رفتن به خانه، باید زمانی را با پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود سپری کنند.

آموزگار والدین روش‌های مورد نیاز والدین را ارائه می‌دهد تا به کودکان خود در بهتر کتاب خواندن یاری رسانند. آموزگار با والدین کتاب می‌خواند و نحوه اجرای داستان را برای آنان شرح می‌دهد. سپس کارگاه و فعالیت‌های مختلف برای آن‌ها برگزار می‌کند تا مهارت‌های آنان را تقویت کند. والدین در این مراکز از جنبه‌های مختلف آموزش می‌بینند تا بتوانند به تعادلی درست در زندگی دست یابند.

گاهی پس از کلاس کتابخوانی کودکان در مرکز کودک-والدین شیکاگو، والدین نیز به آنان می‌پیوندند و در کنار یکدیگر به انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده پس از کتابخوانی می‌پردازند. در این مراکز کودکان همراه با مادران خود وقت می‌گذرانند و در نزدیکی هم هستند که از مهم‌ترین مزایای آن، آموزش والدین برای تربیت و رفتار درست با کودکان و همچنین دخیل شدن در روند آموزش کودکان است.

Submitted by admin2 on