آهو شد و صحرا رفت

رفتم کفتر بگیرم

آهو شد و صحرا رفت

رفتم آهو بگیرم

ماهی شد ودریا رفت

دریا پر از صدف بود

صدف پر از مرواری

 آهو شد و صحرا رفت انتخاب و گردآوری از اشعار عامیانه، متل ها و لالایی هاست. تصاویر مینیاتوری گردآوری شده که همره متن آمده برگرفته از کتاب های قدیمی و مکتوب همچون شاهنامه، حافظ، هفت اورنگ، منطق الطیر، خمسه نظامی است که به صورت برشی از تصویر کامل آورده شده است.

این اثر شعرهای قدیمی را در ذهن و یاد کودکان که یادآور باغ های خیال انگیز، اسب های دوست داشتنی و سرزمین های رویایی است ماندگارتر می کند و ضمن سرگرم کردن، کودک را با ادبیات شفاهی ایران آشنا می کند. این اشعار در خانه و مهدکودک ها برای خواب کودکان، بلندخوانی و اجرای نمایش خلاق مناسب است.

ثمینه باغچه بان دختر جبار باغچه بان (بنیانگذار کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان در ایران) است. ثمینه پیش از این کتاب نیز گزیده هایی از متل های کودکان را در کتاب های کوچک و زیبا با نام های جمجمک برگ خزون و دس دسی باباش میاد گردآوری کرده است. به نظر او متل ها مانند زنجیر نسل ها را بهم پیوند می دهند و یکی از هویت های ملی ما بشمار می روند. از دیگر آثار ثمینه باغچه بان دویدم ودویدم، غیر از خدا هیچکس نبود، آفتاب مهتاب چه رنگه را می توان نام برد.

 

تهیه کننده
رفعت نمازی
سال نشر
۱۳۹۲
نویسنده
ثمینه باغچه بان
گروه سنی
فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on