جشن امضای «احتیاط کنید! پرنده‌­ها پای سفره صبحانه‌­اند» برگزار می‌شود

مراسم جشن امضای کتاب «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» روز شنبه ۲۸ مهر از ساعت ۱۶ در فروشگاه شماره ۲ انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

انتشارات علمی و فرهنگی نشست نقد و بررسی و جشن امضای مجموعه شعر نوجوان «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» کتاب برگزیده کتابخانه مونیخ را با حضور شاعر کتاب و بیوک ملکی برگزار می‌کند.

مجموعه شعر نوجوان «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» امسال در فهرست کلاغ سفید سال ۲۰۱۸ کتابخانه مونیخ قرار گفته است.

این کتاب، نهمین مجموعه شعر حسین تولایی است و از سوی پرنده آبی (واحد کودک ونوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) منتشر شده است. «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» شامل ۲۴ شعر سپید برای نوجوان با موضوعات متنوع مانند طبیعت، اجتماع، عاشقانه و عاطفی است و تولایی در این کتاب تلاش کرده نگاه تازه‌ای به محیط پیرامون داشته باشد و از طبیعت برای ابراز اندیشه‌های انسانی و اجتماعی وام بگیرد.

در این مراسم که نوشین خائفی اشکذری، تصویرگر کتاب، نیز در آن حضور خواهد داشت، حسین تولایی قطعاتی از کتاب را برای حاضران قرائت کرده و درباره آن توضیحاتی به مخاطبان ارائه می‌دهد و بیوک ملکی به نقد و بررسی این کتاب می‌پردازد.

کتابخانه بین‌المللی مونیخ هرسال پس از بررسی هزاران عنوان کتاب که از کشورهای مختلف و به زبانهای گوناگون به این کتابخانه ارسال می‌شود ، ۲۰۰ عنوان را برای معرفی در فهرست کلاغ سفید در نظر می‌گیرد که امسال از ایران ۴ عنوان کتاب به فهرست سال ۲۰۱۸ راه یافته است. هدف از انتشار این فهرست معرفی کتاب‌های برگزیده به جامعه جهانی و کمک به ارتقای سطح ادبیات کودک و نوجوان است.

نشانی: میدان هفت تیر، خیابان کریم‌خان، بین قائم مقام فراهانی و خردمند، پلاک ۱۳، در فروشگاه شماره ۲ انتشارات علمی و فرهنگی

 

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on