درمان بال زخمی پرنده‌ای پس از خواندن کتابی در کتابخانه «با من بخوان» ریجاب

خواندن یک کتاب تاثیرات شگرفی بر ذهن و به تبع عملکرد و حتی تصمیمات کودکان دارد. کودکان کتاب‌ها را می‌خوانند، به آن‌ها فکر می‌کنند و با قهرمانان داستان هم‌سو می‌شوند.

فریبا زارعی و خدیجه کرمی، مسئولان و کتابداران کتابخانه «با من بخوان» ریجاب در شهرستان دالاهوی کرمانشاه، ۱۹ خردادماه ۱۳۹۷، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی برنامه «با من بخوان» به یکی از تاثیرات جالب کتاب‌ها بر کودکان اشاره کردند:

«چند روز پیش کتاب «چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد» را برای کودکان عضو کتابخانه ریجاب بلندخوانی کردیم. این کتاب داستان کودکی است که پرنده‌ای زخمی را می‌یابد و با کمک پدر و مادرش بال شکسته او را درمان می‌کند. درست چند روز پس از خواندن این کتاب، کودکان عضو کتابخانه پرنده‌ای زخمی را یافتند. بچه‌ها با همکاری هم و به یاد کتاب، بال پرنده را پانسمان کردند و منتظر ماندند حال پرنده خوب شود تا بتواند پرواز کند.

 

کتابخانه ریجاب

 

درمان زخم بال پرنده

 

«پس از این اتفاق که تاثیر کتاب‌ها را بر کودکان انعکاس داد، بچه‌ها خطاب به شکارچیان ریجاب نامه‌ای نوشتند و از آن‌ها خواستند فرهنگ اشتباه شکار را کنار بگذارند تا کودکان آن‌ها با دیدن رفتار ضدمحیط‌زیستی پدرانشان، به‌تقلید، این عمل آن‌ها را تکرار نکنند.

«درنهایت فهمیدیم کتابخانه ما به جعبه کمک‌های اولیه نیاز دارد. با بچه‌ها تصمیم گرفتیم درخواست کمک‌های اولیه را به سازمان بهداشت محیط ارائه دهیم.»

 

کتابخانه با من بخوان ریجاب

 

کودکان عضو گروه محیط زیست

 

گفتنی است پیرو این اتفاق، بچه‌های عضو گروه محیط‌زیست ریجاب بیانه‌ای خطاب به شکارچیان چاپ و اعلامیه‌هایی در اماکن عمومی و سطح شهر نصب کردند تا از شکار غیرمجاز پرندگان جلوگیری و حمایت خود را از محیط‌زیست و پرندگان اعلام کنند.

 

بیانیه کودکان کتابخانه ریجاب

 

کتابخانه ریجاب در شهرستان دالاهو

 

کتابخانه «با من بخوان» ریجاب

کارشناسان و هم‌یاران «با من بخوان» پس از وقوع زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه، به یاری مناطق زلزله‌زده شتافتند و کتاب‌درمانی و اجرای برنامه «با من بخوان» را با کودکان آسیب‌دیده آغاز کردند.

کمیته کتابخانه‌های برنامه «با من بخوان» افزون بر ارسال صدها جلد کتاب باکیفیت به مناطق زلزله‌زده و کتاب‌درمانی با کودکان آسیب‌دیده، به یاری نیکوکاران تاکنون به راه‌اندازی و تجهیز چندین کانکس-کتابخانه کودک‌محور «با من بخوان» در شهرستان سرپل ذهاب و منطقه ریجاب و یک کتابخانه در یکی از مدرسه‌های قصرشیرین پرداخته است.

 

 

 

 

نویسنده
رسانه با من بخوان
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on