انتشار دوازدهمین شماره نشریه کاغذرنگی ضمیمه کودک روزنامه اصفهان زیبا

دوازدهمین شماره نشریه کاغذ رنگی، ضمیمه کودک روزنامه اصفهان زیبا منتشر شد. با توجه به آغاز سال تحصیلی نشریه کاغذ رنگی در شماره‌ ۱۲ مهرماه ۱۳۹۷ با شعری با همین مضمون آغاز شده که احساس همدلی با کودکان دیگر را نشان می‌دهد.

در صفحات دیگر دوازدهمین شماره نشریه کاغذ رنگی از یک گردش علمی، بازدید از میدان نقش جهان اصفهان با همراهی کودکان، گزارشی تهیه شده است که قدمی است برای آموزش تاریخ. در صفحه‌های دیگر داستانی از آغاز سال تحصیلی و رفتن به مدرسه آمده است. یکی دیگر از موضوع‌های متنوع این مجله نقشه بازی است و به کودکان آموزش می‌دهد موقعیت جغرافیایی خود را به کمک نقشه پیدا کنند. در این شماره در بخشی دیگر، اطلاعات علمی کودکان مورد محک قرار گرفته است. صفحه‌های پایانی این شماره به معرفی چند کتاب با موضوع مدرسه و آغاز سال تحصیلی پرداخته است.

کاغذرنگی ضمیمه کودک روزنامه اصفهان زیبا است و نشریه‌ای است تمام رنگی در ۱۸ صفحه که در قطع ۲۱ در ۲۸ منتشر شده است و موضوع‌های متنوعی دارد که شامل شعر، بازی و سرگرمی، داستان تصویری، علمی، نقشه‌خوانی و معرفی کتاب است. این نشریه، افزون بر اطلاعاتی که به مخاطبانش می‌دهد از مشارکت کودکان و نوجوانان در نشریه استقبال می‌کند. افزون بر آن، کودکان می‌توانند پیشنهادها و انتقادهای خود را برای مجله بنویسند. یکی از نکات مثبت مجله بومی بودن نگارش‌هاست و تلاش شده است مجله‌ای وطنی باشد و بازتاب اتفاق‌ها و نگرش‌های کودکان ایرانی باشد تا این که از داستان‌های علمی و قصه‌های ترجمه شده استفاده کند.

 

نویسنده
بهار اشراق
Submitted by editor3 on