دوست داران کوچک محیط زیست مهمان سازمان ملل شدند

 برگزیدگان مسابقه نقاشی کودکان چینی درباره محیط زیست، بیست و دوم تیر در مقر اصلی برنامه محیط زیست سازمان ملل در نایروبی، پایتخت کنیا، حاضر شدند و جایزه های خود را گرفتند.

در کنار گرفتن جایزه، آن ها با راه های حفاظت بیشتر از محیط زیست هم آشنا شدند و چند درخت هم کاشتند. موضوع امسال مسابقه نقاشی، زندگی در جنگل ها (تنوع زییستی) بود و ۵۸۰ هزار کودک چینی در آن شرکت کردند. 

اما این مسابقه نقاشی یک بخش آموزشی هم دارد. به این ترتیب که هر سال یک دوره آموزشی درباره موضوع مسابقه نقاشی برای آموزگاران و دانش آموزان در مدرسه های چین اجرا می شود. از ماه نوامبر سال ۲۰۱۰، تا ماه می ۲۰۱۱، نزدیک به ۳ میلیون کودک چینی در بیشتر از ۲ هزار دبستان و مدرسه راهنمایی در چین در کلاس های آموزشی درباره حفاظت از جنگل ها شرکت کردند. 

مسابقه نقاشی محیط زیستی کودکان چینی، از چهارسال پیش و با همکاری برنامه محیط زیست سازمان ملل و یک بنیاد خیریه چینی برگزار می شود. موضوع مسابقه هم هرسال بر اساس تمرکز برنامه محیط زیست سازمان ملل و موضوع روز جهانی محیط زیست تعیین می شود. 

از چهار سال پیش تاکنون، نزدیک به ۹ میلیون و چهارصد هزار کودک چینی در برنامه آموزشی و بیشتر از دو میلیون کودک هم در مسابقه نقاشی شرکت کرده اند. از آن زمان تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار آموزگار چینی هم آموزش محیط زیستی دیده اند. 

Submitted by admin on