فیلم معرفی هفته بلندخوانی (دوم تا هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۶)

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، دوم تا هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ را با شعار «بلند بخوان! یک کتاب، در هر مکان، در هر زمان!» به‌عنوان «هفته بلندخوانی» اعلام و فیلم معرفی آن را منتشر کرده است.

بلندخوانی، خواندن کتابی با صدای بلند برای کودکان، بهترین روش برای رشد زبانی کودکان است. این روش از هنگام تولد تا پایان پیش‌دبستان، می‌تواند بنیان‌های سواد را در کودکان شکوفا کند و به کودکان کمک می‌کند تا آماده‌تر از کودکانی مدرسه را آغاز کنند که تا سن ورود به مدرسه برایشان بلندخوانی نشده است.

یکی از موثرترین شیوه‌های علاقه‌مندکردن کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب و ضامن رشد ذهنی آن‌هاست. به همین سبب، در بسیاری از کشورهای دنیا، هر سال، روز یا هفته‌ای را به بلندخوانی اختصاص داده‌اند تا اهمیت این روش خواندن به همه خانواده‌ها، مربیان و آموزگاران یادآوری شود.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» سال‌هاست با روش بلندخوانی، ترویج کتابخوانی می‌کند و دستاورد‌های آن را به مخاطبان خود شناسانده است. اکنون از همه کودکان و نوجوانان، پدران و مادران، آموزگاران، مربیان وکتابداران دعوت می‌کند تا در طول این هفته، در هر کجا که هستند، در جمع کودکان و نوجوانان، کتابی را با صدای بلند بخوانند و به ترویج این روش در جامعه یاری رسانند.

از همین امروز آغاز کنید. حتی ۱۵ دقیقه از وقت روزانه‌ شما در هر روز کافیست تا به بلندخوانی کتاب با کودکانتان اختصاص دهید!

در هر جا که هستید: خانه یا کتابخانه، شیرخوارگاه یا مهدکودک، دبستان یا دبیرستان، مترو یا اتوبوس، در مطب پزشک یا در طبیعت، کتابی بردارید و آن را با صدای بلند برای کودکان یا نوجوانان بخوانید!

گفتنی است دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۶، آغاز هفته بلندخوانی، هم‌زمان با سالروز تولد سایت ترویج کتابخوانی «کتابک»، به‌عنوان تنها پایگاه مجازی ترویج کتابخوانی در ایران است که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان راه‌اندازه شده و تولید محتوا می‌کند.

فراخوان زهره قایینی، سرپرست موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، به مناسبت هفته بلندخوانی:

فیلم معرفی هفته بلندخوانی را در ادامه ببینید:

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on