ماموریت اول: پرواز تک‌ نفره

عنوان لاتین
Dreamteam: mission 1: flying solo

اعضا تیم رویا موجودات کوچولویی هستند که مامور رساندن رویاها و کابوس ها به انسان ها هستند. آن ها سه قانون جاویدان دارند که در صورت سرپیچی از گروه اخراج می شوند. ورت، اسنفل، میج و هارلی در حال گذراندن دوره ی کارآموزی خود هستند و در یک گروه قرار دارند.

آن ها در نخستین ماموریت خود باید برای نخستین بار به تنهایی با موتورهای پرنده خود پرواز کنند و رویا یا کابوسی را به انسان ها برسانند. ورت از بلندی می ترسد ولی به خاطر پدر و مادرش به گروه رویارسان ها پیوسته است و از پشتیبانی کامل آن ها برخوردار است. اسنفل بسیار دوست دارد که رتبه اول را در گروه به دست آورد چون برادر بزرگ او یک رویارسان بسیار موفق است و او برای جلب نظر پدر و مادرش ناچار است بهترین باشد. به همین سبب اسنفل دیگر اعضا گروه را رقیب خود می داند. میج به خاطر قد کوتاهی که دارد بارها در آزمون ورودی رد شده و باید برای نشان دادن شایستگی هایش تلاش بیشتری بکند و هارلی هم بهترین و سریعترین موتورسوار است.

در این داستان هر یک از این چهار نفر با مشکلی دست و پنجه نرم می کنند. ورت باید بر ترسش غلبه می کند. میج کنجکاو که قانون جاویدان را زیر پا می گذارد و می فهمد که باید کابوس روز اول مدرسه را به یک پسربچه باید تصمیم بگیرد که به او یک کابوس بدهد یا یک رویای شیرین از روز اول مدرسه. هارلی هنگامی که رویا را به مشتری اش می رساند با بدن او تماس پیدا می کند و اسیر خواب او می شود. رویارسان های کمی موفق می شوند از آن نجات پیدا کنند. اسنفل مغرور هم بدون باتری موتور پرواز می کند و به دردسر می افتد.

مجموعه داستان های تیم رویا داستان دوستی ها و دشمنی ها و شکست ها و پیروزی های این گروه چهار نفری است. در هر جلد ماموریت جدیدی به آن ها سپرده می شود و آن ها باید با شرایط جدیدی دست و پنجه نرم کنند و درس هایی می آموزند. در پایان هر داستان مخاطب همراه با شخصیت های داستان مفهوم گروه و کار گروهی را درک می کنند.
 

برگردان
حسنا شم بیاتی
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۸۹
ناشران
نویسنده
آن کوبرن
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on