مراسم یادبود ثمین باغچه‌بان برگزار می‌شود

مراسم یادبود ثمین باغچه‌بان به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت وی در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

بهمن دارالشفایی درباره این مراسم در صفحه تلگرام خود نوشت:

«همین جمعه (۲۴ فروردین) ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر مراسمی در تالار رودکی برگزار میشه برای ادای دین به ثمین باغچه‌بان و همه آهنگ‌هایی که برامون ساخت.

«برنامه به همت بنفشه، خواهرم، و با هماهنگی و همکاری کاوه، پسر ثمین، برگزار میشه. من هم هر کمکی تونستم بهشون کردم.

«کاوه که استانبول زندگی می‌کنه برای این برنامه اومده ایران و قراره همراه یک گروه آوازی چند تا از آهنگای ثمین رو اجرا کنه. برنامه چند تا بخش دیگه هم داره.

«اگر ثمین و کارهاش رو دوست دارین فکر کنم این برنامه رو هم دوست داشته باشین. خیلی خوشحال میشیم ببینیمتون.»

این مراسم روز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تهران، خیابان حافظ، تالار رودکی برگزار خواهد شد.

ورود به این مراسم برای عموم آزاد است.

درباره ثمین باغچه‌بان بیشتر بدانید

ثمین باغچه‌بان، آهنگساز، شاعر، نویسنده و مترجم ایرانی در سال ۱۳۰۴ در تبریز متولد شد و ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ در استانبول درگذشت. پدرش، جبار باغچه‌بان، بنیان‌گذار آموزشگاه ناشنوایان در ایران بود. ثمین باغچه‌بان و خانواده‌اش چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برای همیشه به ترکیه مهاجرت کردند.

یکی از مشهورترین آثار او به نام «رنگین کمون» (۱۰ قطعه برای تکخوان، آواز گروهی و ارکستر) در واپسین سال‌های پیش از انقلاب شکل گرفت که با همکاری نوازندگان ارکستر سمفونیک رادیو وین ضبط و منتشر شد. نسلی از کودکان ایرانی در آن زمان با این آلبوم بزرگ شدند و همچنان بسیاری از مراکزی که در ایران در زمینه آموزش موسیقی به کودکان فعالند از این آلبوم بهره می‌گیرند. آلبوم «رنگین کمون» با همکاری ارکستر سمفونیک رادیو وین به رهبری توماس کریستین داوید، گروه همسرایان میترا (فرح) به رهبری اِولین باغچه‌بان (همسر ثمین باغچه‌بان) اجرا و ضبط شده و برای کودکان است.

 

ثمین باغچه‌بان

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on