"من داستانی به تو هدیه می کنم"!

بنیاد خواندن آلمان، هر سال به مناسبت روز جهانی کتاب و حق مولف که هر سال در سوم اردیبهشت برابر با ۲۳ آوریل برگزار می شود، طرح "من داستانی به تو هدیه می کنم" را برگزار می کند.

امسال هم بنیاد خواندن (stiftung lesen) با همکاری دیگر دست اندرکاران در برگزاری مراسم این روز، دوباره این طرح را که برای دانش آموزان پایه چهارم و  پنجم دبستان  در نظر گرفته شده، اجرا کرد.
 بنیاد خواندن هر سال به مناسبت این روز که به ابتکار سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) بر پا می شود، کتابی با عنوان  "من داستانی به تو  هدیه می کنم " را منتشر می کند که هر بار به موضوع ویژه ای اختصاص دارد.
کتاب "من داستانی به تو هدیه می کنم" امسال شامل هفت قصه درباره دوستی است که نویسندگان به نام ادبیات کودکان و نوجوانان آلمان به مانند توماس برزینا (Thomas Brezina)، داگمار مولر (Dagmar Müller) و یا کریستین فهر (Christine Fehér) آن ها را ویژه روز جهانی کتاب نوشته اند.
مربیان آموزشگاه ها تا ۱۹ دسامبر هرسال، کوپن دریافت این کتاب را برای دانش آموزان کلاس خود سفارش می دهند و دانش آموزان نیز بین ۱۹ آوریل تا ۸ می (۳۰ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت)، با ارائه این کوپن در تمام کتابفروشی ها، کتابی با عنوان "من داستانی به تو هدیه می کنم  ــ قصه های دوستی" را به رایگان دریافت می نمایند.
این کتاب امسال در ۱.۰۵۰.۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده و در اختیار بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز در ۲۷ هزار آموزشگاه در آلمان قرار گرفته است.
بنیاد خواندن همچنین این کتاب را با همکاری  کتابفروشی ها در آلمان به معرض فروش می گذارد و علاقه مندان می توانند آن را را به بهای تمام شده بخرند.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on