معرفی کتاب و انیمیشن آقای روباه شگفت انگیز

رمان آقای روباه شگفت انگیز نام کتابی است به نویسندگی رولد دال که در سال ۱۹۷۰ میلادی منتشر شد. از روی این کتاب انیمیشن عروسکی نیز ساخته شده است.

معرفی کتاب آقای روباه شگفت انگیز

آقای روباه به همراه خانواده‌اش در همسایگی سه مزرعه‌دار زندگی می‌کند و برای سیر کردن شکم خانواده‌اش مرغ‌ها و غازهای آن‌ها را شکار می‌کند. برای همین سه مزرعه‌دار دست به کار می‌شوند تا از شر آقای روباه خلاص شوند. اما آقای روباه شگفت انگیز هم بی کار نمی‌نشیند و تلافی می‌کند.

آقای روباه شگفت انگیز داستان همیشگی کشمکش روباه‌ها و مزرعه دارها است اما هر داستانی از زبان بازیگوش و طنز آمیز رولد دال نو و جذاب است. این کتاب توسط کوئنتین بلیک مصور شده است.

این کتاب در ایران توسط انتشارات مختلفی ترجمه به چاپ رسیده است.

آقای روباه شگفت انگیز

لینک خرید کتاب آقای روباه شگفت انگیز

معرفی انیمیشن آقای روباه شگفت انگیز

آقای فاکس شگفت‌انگیز، نخستین انیمیشن ساخته وس اندرسن و نخستین انیمیشن استاپ موشن توزیع‌شده توسط شرکت فاکس قرن بیستم است. وس اندرسون می گوید که او دوسال تولید این فیلم را زندگی کرده است. به استثنای طراحی شخصیت های فیلم، رد پا و نظارت اندرسون را می‌توان در جای‌جای فیلم از جمله ضبط صدا، موسیقی، طراحی صحنه و ادیت فیلم مشاهده کرد.

از دیگر نکات قابل اشاره فیلم، ماهیت عروسک‌ها، ساخت و پرداخت آنها و متحرک سازیشان است. در حالیکه متحرک سازی‌ها و فیلمبرداری در نرم ترین و عالی‌ترین فرم ممکن صورت گرفته است، در کل فیلم و شکل و شمایل کاراکترها ، حال و هوای انیمیشن‌های ساخته شده در استودیوهای کوچک خانگی اروپایی جاری است.

 لباس‌های شخصیت‌ها به وضوح بصورت دستی و توسط انیماتورها «موج» می‌خورند و تکان‌های بوجود آمده در موی روباه‌ها چنین القا می‌کند که گویی باد در میان موی بدن آنها می‌وزد. همین نکات به فیلم و بخصوص به فیگورها و حالات کاراکترهای انسانی، ظاهری با سبک خاص و بسیار طبیعی تر بخشیده است.

حیوانات نیز با این‌که «لباس» به تن دارند و در «خانه« زندگی می‌کنند، با این‌حال، هنوز به وضوح «حیوان» هستند. این حالت‌های حیوانی بخصوص در هنگام غذا خوردن یا حرکات سریع‌تر، تشدید می‌شوند و حسی از تعلیق میان حیوان بودن یا حیوانی با خصوصیات انسانی بودن را در کاراکترها را بوجود می‌آورند.

آقای روباه شگفت انگیز

اطلاعات انیمیشن آقای روباه شگفت انگیز

  • نام: آقای فاکس شگفت انگیز - Fantastic Mr. Fox
  • شرکت سازنده: کمپانی فاکس قرن بیستم / Twentieth Century Fox Film Corporation
  • کارگردان: Wes Anderson
  • زبان: English
  • مدت زمان: ۸۷ (دقیقه)
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • هزینه تولید: چهل میلیون دلار
  • افتخارات: نامزد دریافت دو جایزه اسکار در سال ۲۰۱۰
گردآورنده:
سپیده سیف اشرفی
Submitted by editor on