افتتاح کتابخانه‌ای دیگر در روزگار کرونا: کتابخانه «با من بخوان» روانسر گشایش یافت

کتابخانه‌ی «با من بخوان» دیگری روز چهارشنبه 28 آبان 1399 در دبستان نیایش شهرستان روانسر استان کرمانشاه افتتاح شد.

با وجود همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزگاران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهرهای مختلف کشور تلاش می کنند با راه‌اندازی کتابخانه و فراخواندن کودکان و نوجوانان و خانواده‌های‌شان برای امانت کتاب و گسترش کتابخوانی در خانواده‌ها، اجازه ندهند «خواندن کتاب» کم‌رنگ یا فراموش شود. آموزگاران و ترویجگران شهرستان روانسر در کرمانشاه نیز پس از پیگیری‌های بسیار موفق شدند سرانجام در این شهر نخستین کتابخانه‌ی کودک را راه‌اندازی کنند. این کتابخانه در دبستان نیایش قرار دارد و در این مرحله ‌‌با بیش از 400 جلد کتاب و دیگر منابع کتابخانه‌ای به یاد «مهدی امیری» و با پشتیبانی یکی از بستگان ایشان تجهیز شده است.

مراسم گشایش کتابخانه‌ی «با من بخوان» روانسر به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا با حضور تنها چند تن از معاونان آموزش‌و‌پرورش، نماینده‌ی‌ انجمن اولیا و مربیان، مدیران مدرسه، صنعان صدیقی نماینده‌ی «با من بخوان» در استان کرمانشاه و سه تن از نمایندگان دانش‌آموزان برگزار شد.

کتابخانه‌ی «با من بخوان» دبستان نیایش شهرستان روانسر به درخواست مدیر و معاونان این مدرسه راه‌اندازی شده است تا دانش‌آموزان این مدرسه‌ی دونوبته بتوانند به کتاب‌های باکیفیت دسترسی داشته باشند. دبستان‌ نیایش بزرگترین مدرسه ابتدایی در شهرستان روانسر است و تعداد دانش‌آموزان آن در هر نوبت، بیش از ۲۵۰ نفر است. پیش از این، دو نفر از آموزگاران این مدرسه در کارگاه‌های آموزشی «با من بخوان» شرکت کرده‌اند و آموزش‌های پایه‌ای را فرا گرفته‌اند تا بتوانند کتاب‌های باکیفیت را با کودکان سهیم شوند.

آن‌چه باعث دلگرمی و خوشحالی کارشناسان «با من بخوان» است علاقه‌ی فراوان مربیان و آموزگاران این مدرسه به ترویج کتاب و کتابخوانی در میان دانش‌آموزان است. این آموزگاران با درک ویژگی‌های کتابخانه کودک‌محور «با من بخوان» تلاش دارند تا به کمک کارشناسان، کتابخانه‌ی روانسر به زودی به یکی از کتابخانه‌های پویای این منطقه تبدیل شود. هم‌چنین مسئولان آموزش و پرورش روانسر نیز با خشنودی از گشایش این کتابخانه وعده داده‌اند که امکانات لازم برای گسترش فعالیت‌های این کتابخانه را در دسترس کتابداران و آموزگاران این مدرسه قرار دهند.

تصاویری از روند ساخت و تجهیز کتابخانه و مراسم گشایش آن را در ادامه می‌بینید:

نویسنده
گروه با من بخوان
Submitted by skyfa on