فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی شطرنج، ۲۹ تیر

اغلب مردم جهان نام بازی شطرنج را شنیده‌اند، اما چیزی که همه نمی‌دانند این است که یک روز کامل به جشن این سرگرمی فوق‌العاده اختصاص دارد!

شطرنج بازی استراتژیک و هوشمندی است که از دیرباز از آن به عنوان بازی انسان‌های متفکر یاد می‌شود. به باور برخی خاستگاه شطرنج از کشور ایران است، عده‌ای هم آن را اختراع هندیان، یونانیان، رومیان، بابلی‌ها، سکاها، مصریان، یهودیان، چینی‌ها، انگلیسی‌ها و اعراب می‌دانند.

۲۰ جولای۱۹۲۴ در هشتمین بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس، FIDE (فدراسیون جهانی شطرنج) تاسیس شد. در سال ۱۹۶۶، همزمان با تأسیس فدراسیون جهانی فوتبال، «روز جهانی شطرنج» به ثبت رسید. ایده جشن گرفتن این روز از طریق یونسکو مطرح شد. اکنون، مسابقات شطرنجی وجود دارد که در این روز خاص در سراسر جهان برگزار می‌شود. این روز در ۱۷۸ کشور جهان جشن گرفته می‌شود.

کتابک برای روزجهانی شطرنج کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

روزی که آموس بیمار شد (دوستی دوطرفه)/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب روزی که آموس بیمار شد (دوستی دوطرفه)/ خرید کتاب روزی که آموس بیمار شد (دوستی دوطرفه))

چگونه شطرنج را سریع یاد بگیریم؟/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب چگونه شطرنج را سریع یاد بگیریم؟/ خرید کتاب چگونه شطرنج را سریع یاد بگیریم؟)

شب به خیر کوچولو ـ 101 بازی و سرگرمی قبل از خواب برای کودکان 3 تا 6 سال/ برای بزرگسال/ (معرفی کتاب شب به خیر کوچولو ـ 101 بازی و سرگرمی قبل از خواب برای کودکان 3 تا 6 سال/ خرید کتاب  شب به خیر کوچولو ـ 101 بازی و سرگرمی قبل از خواب برای کودکان 3 تا 6 سال)

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on