فهرست کتابک به مناسبت زادروز اریک کارل، ۴ تیر

اریک کارل (2021ـ 1929) طراح، نویسنده و تصویرگر امریکایی است که ده‌ها عنوان کتاب برای کودکان تصویرگری کرده است. او در شانزده سالگی به مدرسه‌ی هنر رفت و به یادگیری رشته طراحی گرافیک پرداخت. کارل با پایان یافتن تحصیل در «آکادمی هنرهای کاربردی اشتوتگارت» در سال ۱۹۵۲، راهی امریکا شد و به تبلیغات و طراحی گرافیک مشغول شد. هنگامی که «بیل مارتین» نویسنده معروف، کارهای کارل را مشاهده کرد از او برای کار روی کتاب «خرس قهوه‌ای، خرس قهوه‌ای، تو چه می‌بینی» دعوت کرد. در واقع کارل اولین کتاب خود را در ۳۹ سالگی به چاپ رساند.

کتاب «کرم گرسنه گرسنه» اریک کارل از کتاب‌های نمادین ادبیات کودک جهان است که با زبان طنز و تصاویر جذاب شمارش اعداد، روزهای هفته، فرآیند دگردیسی و اهمیت تغذیه خوب را آموزش می‌دهد. او درباره این کتاب چنین گفته است: کتابی است که می‌توان با آن بازی کرد و اسباب‌بازی است که می‌توان آن را خواند.

اریک کارل در سال ۲۰۰۲ موزه کتاب‌های تصویری اریک کارل را به دلیل عشق به هنر و خواندن از طریق کتاب‌های تصویری بنا کرد. او در سال ۲۰۰۳ «جایزه لورا اینگالز وایلدر» انجمن کتابخانه امریکا را به دلیل آثار ماندگارش در ادبیات کودکان دریافت کرد. همچنین کارل در سال ۲۰۱۰ نامزد دریافت «جایزه هانس کریستین اندرسن» شد.

کتابک برای زادروز اریک کارل کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

از فرق سر تا نوک پا/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب از فرق سر تا نوک پا/ خرید کتاب از فرق سر تا نوک پا)

خروس جهانگرد/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب خروس جهانگرد/ خرید کتاب خروس جهانگرد)

روباه قرمز سلام!/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب روباه قرمز سلام!/ خرید کتاب روباه قرمز سلام!)

خانه‌ای برای خرچنگ پاکوتاه/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب خانه‌ای برای خرچنگ پاکوتاه/ خرید کتاب خانه‌ای برای خرچنگ پاکوتاه)

برای من یک ستاره بکش/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب برای من یک ستاره بکش/ خرید کتاب برای من یک ستاره بکش)

آواز جیرجیرک کوچولو/ برای ۷ تا ۹ سال/ معرفی کتاب آواز جیرجیرک کوچولو/ خرید کتاب آواز جیرجیرک کوچولو)

نویسنده
گروه کتابشناسی کتابک
پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on