دزدان دریایی و گندکاری در کارائیب – مجموعه ی تونل وحشت مشاهیر

عنوان لاتین
Pirates and their caribean capers

کتاب «دزدان دریایی و گندکاری در کارائیب» کتابی بامزه، ماجراجویانه و سرگرم‌کننده است. این کتاب در عین ‌حال حقایقی تاریخی را درباره‌ی دزدان دریایی واقعی بازگو می‌کند - نه آن‌هایی که در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌اید؛ حقایقی که از خواندنِ آن‌ها وحشت خواهید کرد!
کتاب «دزدان دریایی و گندکاری در کارائیب»، از مجموعه‌ی «تونل وحشت مشاهیر»، با زبانی طنزگونه و شیطنت‌آمیز، داستان زندگی 6 تن از بدنام‌ترین دزدان دریایی تاریخ را روایت می‌کند: با خواندن پیش‌گفتار متوجه می‌شویم که در این کتاب با ماجرای دزدان دریایی جذاب مرسوم در فیلم‌ها و افسانه‌ها طرف نیستیم، بلکه قرار است با دزدان دریایی واقعی در تاریخ آشنا شویم که اتفاقاً بسیار مرموزتر، وحشی‌تر و بدجنس‌تر از دزدان دریایی داستان‌ها هستند.
در بخش اول کتاب، نویسنده با زبانی شیرین، زمانه‌ای را که گروه‌های دزدان دریایی در آن شکل گرفته‌اند، توصیف می‌کند. سال‌های 1500 تا 1730، روزگاری که زندگی و حتی زنده ماندن بسیار سخت بود و حقوق اولیه‌ی انسان‌ها نیز رعایت نمی‌شد. برای همین افراد برای فرار از سختی‌های زندگی تصمیم می‌گرفتند به دزدان دریایی بپیوندند تا زندگی راحت‌تری داشته باشند، هرچند حتی اغلب دزدان دریایی هم در جریان شرارت‌ها و دزدی‌هایشان کشته می‌شدند!
در هر فصل از این کتاب، با یکی از معروف‌ترین دزدان دریایی آشنا می‌شویم. نویسنده، داستان‌ شرارت‌ها و ماجراجویی‌های آن‌ها را با کمک دست‌نوشته‌های خودشان، اخبار روزنامه‌ها، و البته مستندات تاریخی روایت می‌کند. در این بین، حتی با قواعد و قوانین دزدان دریایی، ترفندهای معامله و دزدی آن‌ها، و مجازات‌هایشان نیز آشنا می‌شویم. تا اینکه سرانجام درمی‌یابیم بین سال‌های 1720 تا 1730 ناوگان سلطنتی موفق می‌شود با دستگیری و اعدام تعداد زیادی از دزدان دریایی، امنیت را به آب‌های آزاد برگرداند.
آنچه خواندن کتاب را لذت‌بخش می‌کند، لحن کنایه‌آلود و طنزآمیز نویسنده است که وحشتناک‌ترین و خون‌بارترین وقایع را، به داستان‌هایی بامزه و خواندنی تبدیل کرده است.
نقاشی‌های ساده و سیاه و سفید کتاب، که اغلب حاوی مونولوگ یا دیالوگ هستند، به جذابیت و بامزگی کتاب می‌افزایند. در صفحات گوناگون کتاب، راوی تغییر می‌کند، قسمت‌هایی که در قالب خاطرات خود دزدان دریایی یا اخبار روزنامه‌ها نوشته شده‌اند، با قرار گرفتن در کادری خاص مشخص شده‌اند. همین تنوع در نوع روایت، خواندن کتاب را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.
جلد دیگر مجموعه‌ی «تونل وحشت مشاهیر»، داستان زندگی اسپارتاکوس و گلادیاتورهایی را روایت می‌کند، که به کمک یکدیگر ضد امپراتوری روم قیام کرده‌اند؛ داستانی پر از هیجان، با لحنی گیرا و طنزآلود.

کتاب اسپارتاکوس و گلادیاتورهای معرکه اش

خرید کتاب اسپارتاکوس و گلادیاتورهای معرکه اش – مجموعه تونل وحشت مشاهیر

مجموعه‌کتاب‌های «تونل وحشت» که در قالب دسته‌بندی‌های «تونل وحشت مشاهیر»، «تونل وحشت تاریخ»، «تونل وحشت علوم»، «تونل وحشت دانش» و «تونل وحشت جغرافی» به چاپ رسیده‌اند، خوف‌انگیزترین، خنده‌دارترین و جالب‌ترین حقایق علمی را به لذت‌بخش‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین روش ممکن در اختیار خواننده قرار می‌دهند. 

مجموعه تونل وحشت تاریخ

خرید مجموعه تونل وحشت تاریخ

مجموعه تونل وحشت علوم

خرید مجموعه تونل وحشت علوم 

مجموعه تونل وحشت دانش

خرید مجموعه مجموعه تونل وحشت دانش

کتاب زمین لرزه های ویرانگر

خرید کتاب زمین‌لرزه‌های ویرانگر - مجموعه تونل وحشت جغرافی

این مجموعه‌کتاب‌ها انتخاب مناسبی برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانانی است که به کتاب‌های علمی مرسوم علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

گزیده‌هایی از کتاب

با شلاق نُه‌تکه دخل لانگ جان سیلور را بیاور، کاپیتان پاگواش را کله‌پا کن توی استخر بچه‌ها و به کاپیتان هوک بگو دستکش زنجیری‌اش را بیندازد دور! آخر آن‌ها دزدان دریایی واقعی نیستند، شخصیت‌های ساختگی توی قصه‌هایند. آن‌ها در کنار آدم‌هایی مثل هنری مورگان مخوف، ویلیام دمپی‌یر، کاپیتان کید، بارت سنگدل، آنه بانی و ماری رید ریش‌سیاه دسته‌ای از دریانوردهای گوگولی‌مگولی‌اند که اگر با جماعت بوکانی‌های واقعی (دزدادن دریایی دریای کارائیب) چشم‌توچشم بشوند، خودشان را خیس می‌کنند...

برگردان
هدا توکلی
تصویرگر
کلایو گادارد, Goddard Clive
سال نشر
1400
قالب کتاب
ناشر
نویسنده
مایکل کاکس, Cox Michael
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor69 on