المور دنبال دوست می گردد

عنوان لاتین
Elmore

«المور دنبال دوست می گردد» کتابی است به نویسندگی و تصویرگری هالی هابی (Holly Hobbie)؛ کتابی درباره‌ی مشکلات دوست پیدا کردن، تنهایی، مهربانی و معجزه‌ی خود بودن. 


خرید کتاب کودک درباره دوستی


المور یک جوجه‌تیغی است، جوجه‌تیغی‌ای بامزه، با ظاهری دوست‌داشتنی. این ویژگی‌ها را می‌توانید در تصویرگری ظریف، زیبا و پر از جزئیات هالی هابی ببینید. تصویرها تابلوهایی درخشان و خیره‌کننده‌اند که به زیبایی فضای درخشان جنگل را نشان می‌دهند. شخصیت اصلی داستان، المور، در یک درخت افرای کهنسال زندگی می‌کند؛ همیشه تنهاست و تنهایی برایش خیلی حوصله‌سربر است. هرچند مادر المور به او گفته که اسمش به معنای عشق و دوستی است، واقعیت این است که دوست پیدا کردن برای المور خیلی سخت است! او حتی روی درخت‌ها هم آگهی دوست‌یابی می‌چسباند، اما کسی با او دوست نمی‌شود! چرا؟ چون المور تیغ‌تیغی است و کسی جرئت نمی‌کند سمت او برود! وقتی‌که المور خودش را تکان می‌دهد، تیغ‌هایش به این‌سو و آن‌سو پرتاب می‌شوند. البته المور از قصد این کار را نمی‌کند. اما در هر حال، جوجه‌تیغی بودنش مانعی برای یافتن دوست است. یعنی، المور قرار است برای همیشه تنها بماند؟ 


خرید کتاب کودک درباره تنهایی


یک روز عموی المور با او حرف می‌زند و می‌گوید که المور زیباست و تیغ‌هایش هم ارزشمندند. گفته‌های عمو سبب می‌شود که المور فکری بکند. او از تیغ‌هایی که از بدنش افتاده و ردپای‌شان همه‌جای خانه به چشم می‌خورد، قلم‌های تیغی درست می‌کند. بعد روی درخت آگهی می‌چسباند تا همه‌ی جانوران بدانند که او قلم‌های تیغی دارد. همه‌ی تیغ‌های المور دوروزه تمام می‌شود! و همین‌جاست که معجزه اتفاق می‌افتد: جانوران با تیغ‌هایی که از المور گرفته‌اند برایش نامه می‌نویسند. حالا همه دوست دارند با المور دوست شوند!

«المور دنبال دوست می گردد» کتابی دوست‌داشتنی درباره‌ی دوستی، مهربانی و امید است؛ همچنین پر از تصویرهای شیرین و بامزه است: از الموری که دارد تیغ پرتاب می‌کند و جانوران فرار می‌کنند تا چهره‌ی بامزه یا ترسیده‌ی جانوران و رقص نور رنگ‌ها در تصویر. وقتی در تصویری باران می‌بارد با دیدن آن تصویر و خواندن متن همراه با آن، خواننده حس طراوات و خنکی می‌کند. 


خرید کتاب کودک درباره محبت، مهربانی


این کتاب را با کودکان بخوانید. شاید بین بچه‌های کلاس، مهد یا کوچه و محله‌تان، کودکی باشد که دیگران دوست نداشته باشند با او دوست شوند. کتاب «المور دنبال دوست می گردد» هم به کودکان امید می‌دهد که خودشان را باور داشته باشند و هم به آن‌ها یاد می‌دهد که از یکدیگر دوری نکنند. فراموش نکنیم که بعضی وقت‌ها ویژگی‌های در ظاهر دوست‌نداشتی دیگران، در حقیقت، توانایی منحصر‌به‌فرد آن‌هاست!

گزیده‌هایی از کتاب

یک روز بارانی، المور تمام‌مدت توی درخت کهنسال ماند. او با خودش فکر می‌کرد چه‌کار بکند. با تیغ‌های دردسرسازش چه می‌شود کرد؟ این تیغ‌ها برای محافظت از المور روی بدنش بودند، مثل لباس جنگی؛ اما آخر در برابر چه چیزی از او محافظت می‌کردند؟ المور که خوش و خرم بود و زندگی خوبی داشت.

تصویرگر
تصویرگر
Holly Hobbie
سال نشر
۱۴۰۱
قالب کتاب
ناشر
نویسنده
Holly Hobbie
نگارنده معرفی کتاب
پدیدآورندگان
ژانر کتاب
Submitted by editor69 on