خرگوش کوچولو! و گروه کلاه به سرها

عنوان لاتین
Karlchen und der Kapuzen Klub

«خرگوش کوچولو! و گروه کلاه به ‌سرها» را  روترات سوزانه برنر (Rotraut Susanne Berner) نوشته و تصویرگری کرده است؛ کتابی مقوایی و رنگی با تصویرهایی که ساعت‌ها می‌توانند کودکان را به خود مشغول کنند. این کتاب از گروه کتاب‌های تصویری «بگرد و پیدا کن» است. داستان کتابْ تجربه‌ای شیرین و بامزه برای پیدا کردن جوجه‌ای است که بین جزئیات تصویرهای هر صفحه پنهان شده است و کودک باید بگردد و این جوجه‌ی رنگی کوچک و بامزه را پیدا کند؛ جست‌وجویی که او را با چیزهای زیادی آشنا می‌کند، از شناخت جانوران اهلی گرفته تا آشنایی با جزئیات اتاق، دیدن شهر و پارک و فضاهای بسته و باز مانند فروشگاه‌ها و خانه‌ها.

این کتاب به کودکانْ همکاری، دوستی، همدلی و مهارت ارتباط را یاد می‌دهد. «خرگوش کوچولو! و گروه کلاه به ‌سرها» تجربه‌‌ای به‌یادماندنی از بازی، جست‌وجو و کشف، دوستی و لذت و سرگرمی است. تصویرها آن‌قدر زیبا و چشم‌نوازند که هر کودکی را به خود جذب می‌کنند. و این بازی گشتن و پیدا کردن، چنان شاد و رنگی و هیجان‌انگیز تصویر شده است که هر کودکی را به خواندن این کتاب زیبا مشتاق می‌کند. «خرگوش کوچولو! و گروه کلاه به ‌سرها» کتابی است که هر کودکی دوست دارد آن را داشته باشد. پس لذت جست‌وجو و کشف جوجه‌ی بامزه‌ی این کتاب را به کودکان بچشانید و با این کتاب زیبا، آن‌ها را به خواندن علاقه‌مند کنید.


خرید کتاب درباره  کمک کردن و همکاری


هر روز صبح، خرگوش کوچولو به جوجه کوچولویش غذا می‌دهد؛ اما یک روز صبح هرچه اتاقش را می‌گردد، جوجه را پیدا نمی‌کند. در تصویرها ما هم همراه خرگوش کوچولو، پنگوئن، خرس و عروسک‌هایش داریم دنبال جوجه می‌گردیم! ما هم همه جای اتاق را می‌بینیم: از زیر تخت گرفته تا زیر پتو و حتی توی کشو! ولی جوجه کوچولو کجاست؟ خرگوش پیدایش نمی‌کند، اما ما می‌بینیم که جوجه توی کمد پنهان شده است! وقتی کودک از شخصیت کتاب در پیدا کردن پیشی می‌گیرد، لذت کشف به او حس شادی و قدرت می‌دهد. 

عروسک‌ها و جزئیات تصویر اتاق هم به‌قدری بامزه‌اند که لبخند را بر لب هر بیننده‌ای می‌نشانند. خرگوش کوچولو به حیاط می‌رود و همراه کتی دنبال جوجه می‌گردد. در حیاط، درخت‌های گوناگون را می‌بینیم، سگ و کلاغ و کفشدوزک و حتی نردبان و بندرخت، لباس و تاب و چیزهای دیگر. کتاب «خرگوش کوچولو! و گروه کلاه به ‌سرها» هر کودکی را مشتاق می‌کند که خوبِ خوب ببیند. (پس از خواندن کتاب شما نیز می‌توانید با کودکان بازی بگرد و پیدا کن انجام دهید؛ چیزی را پنهان کنید تا کودکان آن را پیدا کنند و هم‌زمان از آن‌ها بخواهید چیزهای گوناگون اتاق، حیاط یا فروشگاه بیرون از خانه را نام ببرند.) اما این‌بار جوجه کجای حیاط پنهان شده است؟ پشت یک چرخ‌دستی بامزه که توی آن عروسک‌های خرگوش کوچولو هستند!


خرید کتاب کودک درباره دوستی


خرگوش با دیگر اعضای خانواده به شهر می‌روند تا دنبال جوجه بگردند. به این ترتیب، کودک نمای شهر، فروشگاه‌ها، پارک و جانوران گوناگون را می‌بیند و درباره‌ی آن‌ها یاد می‌گیرد. در پایان کتاب، تصویر هر جانور را همراه با نام آن می‌بینیم. 

این کتاب سفری هیجان‌انگیز و شاد است؛ پس این سفر را با کودک ادامه دهید و تصویر جانوران دیگر را به او نشان دهید و به این ترتیب، این بازی آموزشی را در خارج از دنیای کتاب دنبال کنید. بازی بگرد و پیدا کن چیزهای زیادی به کودکان یاد می‌دهد و ذهن و حافظه‌ی آن‌ها را تقویت می‌کند؛ همچنین سبب دوستی و ارتباط نزدیک‌تر میان شما و آن‌ها و در عین حال، کودکان با یکدیگر می‌شود؛ بنابراین از فرصتی که خواندن و دیدن این کتاب به شما می‌دهد، استفاده کنید و این تجربه را به بازی‌ای آموزشی و شیرین تبدیل کنید؛ بازی‌ای که خاطراتی زیبا برای شما و کودک‌تان به‌جا خواهد گذاشت.

گزیده‌هایی از کتاب

اولیو می‌گوید: «من یک سکه پیدا کردم!»
کتی می‌گوید: «و من یک تیله!»
اما آن دور‌و‌بر هیچ جوجه‌ای دیده نمی‌شود. مونیکا درون صندوق پست را نگاه می‌کند. جوجه این‌جا هم نیست.
«به نظرتان بهتر نیست از فردریش و ویلهلم هم بخواهیم که به ما کمک کنند جوجه را پیدا کنیم؟»

تصویرگر
Rotraut Susanne Berner
سال نشر
1401
نویسنده
Rotraut Susanne Berner
نگارنده معرفی کتاب
ژانر کتاب
Submitted by editor69 on