مردمان روی زمین

عنوان لاتین
People

آیا تاکنون فردی را دیده اید که لباسش به نظر شما عجیب باشد یا لهجه اش خنده دار به نظر بیاید یا غذایی را بخورد که طعم و بویش برای شما غریبه و ناخوشایند باشد؟ مگر نه این که همه ما دل مان می خواهد خوب و قشنگ باشیم، پس چرا بعضی ها اینقدر عجیب هستند؟ می دانید چرا؟

چون از نظر مردم دنیا، زیبایی یک جور نیست. کسی که در یک جای دنیا قشنگ و زیبا به نظر می رسد، ممکن است در جای دیگر، زشت یا حتی مسخره باشد.

در کتاب «مردمان روی زمین»، نویسنده با نگرشی انسانی، با بهره گیری از تصویرهای گویا، به بیان تفاوت میان مردمان کره زمین می پردازد.

او نخست به تفاوت های ظاهری مانند رنگ پوست، شکل، اندام، رنگ مو و پوشش اشاره دارد و سپس تفاوت پسندها و فرهنگ را مطرح می کند.

این که مردمان هر گوشه از جهان از خوردن غذاهای مختلفی لذت می برند و در خانه های متفاوتی زندگی می کنند، به دلیل های مختلفی جشن می گیرند، باورهای مذهبی متفاوتی دارند، با خط های مختلفی می نویسند و با زبان و گویش های متفاوتی حرف می زنند، مخاطب را به پذیرش و احترام به این همه گوناگونی فرا می خواند.

پیام اصلی کتاب این است که انسان ها با ملیت و جنسیت و ظاهر و فرهنگ های متفاوت، باعث تفاوت در چهره ی جهان شده اند و همین گوناگونی است که جهان را زیبا کرده است!

کتاب، زبان و واژگانی متناسب با درک و دانش مخاطب هفت سال به بالا دارد گرچه بزرگسالان نیز می توانند از خواندن آن لذت ببرند.

تصویرهای زیبای کتاب، متن را به خوبی همراهی می کنند و از دیگر ویژگی های مثبت و بارز هستند و شاید بتوان گفت از همان روی جلد، مخاطب را جذب و مشتاق خواندن کتاب می کنند.

 

گزیده‌هایی از کتاب

 

هم اکنون جهان بیش از هفت میلیارد نفر جمعیت دارد و اگر بخواهیم یک ساعته خواندن این کتاب را تمام کنیم، بیش از شش هزار نفر به جمعیت زمین اضافه می شود! 
تا سال ۱۴۳۰، جمعیت جهان به حدود ۹ میلیارد نفر می رسد. یعنی اگر دست هایمان را به هم دهیم، صفی درست می کنیم که بیش از دویست بار به دور کره زمین می چرخد. یا بیست و چهار برابر فاصله ی زمین تا کره ی ماه می شود. 
بیش از هفت میلیارد انسان که هیچ یک شبیه دیگری نیست. هر کدام از ما با دیگران متفاوت هستیم. هر فردی کاملا یگانه و بی مانند است.
 

برگردان
منیژه مغیثی
تصویرگر
Peter Spier, پیتر اسپیر
تهیه کننده
سیمین ظریفیان
سال نشر
۱۳۹۴
نویسنده
Peter Spier, پیتر اسپیر
ویراستار
حشمت الله انتخابی
Submitted by editor3 on