سگ نگهبان و گرگ چمنزار

عنوان لاتین
‭Two Friends in the Desert

کتاب سگ نگهبان و گرگ چمنزار داستانی است بر اساس یکی از قصه های عامیانه مکزیکی و موضوع آن هماهنگی و همکاری است.

کتاب سگ نگهبان و گرگ چمنزار درباره سگ نگهبان پیری است که دیگر از عهده نگهبانی برنمی‌آید و هنگام حمله گرگ‌ها خواب می‌ماند و گرگ‌ها به راحتی به مرغ‌های مزرعه شبیخون می‌زنند. مزرعه‌دار و زنش که از دست او بسیار عصبانی هستند، دیگر به او غذا نمی‌دهند. روزی سگ پیر بیچاره وقتی در صحرا به دنبال غذا می‌گردد، گرگ چمنزاری را می‌بیند که در بدنش خار رفته است. سگ خارها را از بدن گرگ درمی‌آورد و گرگ هم وقتی از داستان سگ خبردار می‌شود به کمک او می‌رود. آن‌ها به کمک هم از مزرعه حفاظت می‌کنند و در غذا با هم شریک می‌شوند.

کتاب سگ نگهبان و گرگ چمنزار یکی از داستان‌های منتشر شده در مجموعه داستان‌هایی برای فکر کردن است.

 

درباره مجموعه داستان‌هایی برای فکر کردن (شاخه روابط انسانی)

این مجموعه شامل داستان‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف است که تصاویری متناسب با فرهنگ تصویری هر کشور داستان‌ها را همراهی می‌کند. در این مجموعه، داستان‌های کلاسیک با اندیشه‌های عمیق فلسفی پیوند خورده است و خواننده به سفری شگفت‌انگیز در جهان فلسفه  می‌رود. این داستان‌ها ما را در تجارب انسان‌های دیگر شریک می‌کنند و موضوعات تازه‌ای را برای فکر کردن در دسترس ما می‌گذارند.

سگ نگهبان و گرگ چمنزار

در پایان هر کتاب اطلاعاتی در چند بخش آمده است. در بخش «درباره داستان» اطلاعاتی درباره داستان اصلی و سرزمینی که داستان به آن تعلق دارد ارائه شده است. در بخشی دیگر مفهوم اصلی کتاب مانند دوستی یا اعتماد مطرح شده و در بخش سؤال‌ها، پنج پرسش مطرح می‌شود که سه سؤال برای سنجش میزان درک کودک از داستان است و در دو سؤال دیگر هم کودک را تشویق می‌کند خود را جای شخصیت‌های داستان بگذارد.

کودکان و بزرگ‌سالان می‌توانند به موضوعات مطرح شده در این داستان‌ها فکر کنند و همچنین می‌توانند به صورت گروهی درباره پرسش‌های پایان کتاب بحث و گفت‌وگو کنند.

برگردان
حسین شیخ‌رضائی
تصویر اضافی
تصویرگر
Silvana A Villa, سیلوانا ا ویلا
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۹۵
ناشر
نویسنده
Yu-na Pak, یونا پارک
Submitted by editor on