ساختن فوق العاده است

عنوان لاتین
[‌The most magnificent thing,[2014

کتاب «ساختن فوق‌العاده است» کتابی تصویری و جذاب است درباره‌ یک دختر و بهترین دوستش در دنیا که یک گربه است. دختر یک ایده‌ شگفت‌انگیز دارد، او می‌خواهد چیزی فوق‌العاده بسازد. دختر می‌داند فوق‌العاده‌ترین چیز چه شکلی است و چگونه کار می‌کند، پس تنها کاری که لازم است بکند ساختن‌ آن است.

او همیشه به راحتی چیزهای جدید می‌سازد، با این حال ساختن فوق‌العاده‌ترین چیز به این آسانی‌ها هم نیست. بارها شکست می‌خورد و در نهایت احساس ناامیدی می‌کند، تا این‌که گربه‌اش از او می‌خواهد استراحت کند و با هم به پیاده‌روی بروند. سپس اتفاق‌هایی می‌افتد که دختر خوش‌حال می‌شود و با اشتیاقی شدید برمی‌گردد. او این بار می‌داند که فوق‌العاده‌ترین چیز را چگونه بسازد.

کتاب «ساختن فوق‌العاده است» نشان می‌دهد کودکان همیشه درحال ایده‌پردازی‌اند و فکرهای جدید به ذهن‌شان می‌آید. بعضی از این فکرها می‌تواند عملی شوند اما ممکن است کودک از ترس واکنش‌های ناخوشایند بزرگترها یا ترس از اشتباه و خراب کردن، از عملی کردن فکرش صرف‌نظر کند. در این کتاب دختر بی‌توجه به دنیای اطرافش و حرف‌های بزرگترها شروع به ساختن می‌کند و مصمم است ایده‌ ساختن یک چیز فوق‌العاده را عملی کند. یکی از نقاط قوت داستان حضور دوست گربه‌ دختر است که همه جا همراهش است و تنهایش نمی‌گذارد و به نوعی تشویقش می‌کند. حتی می‌بینیم در جایی که دختر از ساخته‌های اشتباهش خسته و ناامید شده ‌است، گربه از او می‌خواهد با هم به پیاده‌روی بروند سپس دختر متوجه می‌شود ساخته‌هایش چندان هم اشتباه نبوده ‌است چون بزرگترها و اطرافیانش درحال استفاده از اختراعاتش هستند. بعد از گشت و گذار و دیدن این صحنه‌ها دختر، خوش‌حال و امیدوار، دوباره تلاش می‌کند و می‌بینیم فوق‌العاده‌ترین چیزی که می‌سازد در واقع وسیله‌ای است برای استفاده‌ دوست خوبش گربه. شخصیت دختر این داستان نامی ندارد و هویت مشخصی برایش در نظر گرفته نشده که نشان می‌دهد هر کودکی، چه دختر و چه پسر، می‌تواند در موقعیتی مشابه با آن‌چه در کتاب رخ داده است، قرار بگیرد.

کتاب تصویری «ساختن فوق‌العاده است» در سراسر جهان فروش زیادی داشته است.

درباره‌ نویسنده و تصویرگر کتاب «ساختن فوق‌العاده است»

 خالق کتاب «ساختن فوق‌العاده است» اشلی اسپایرز نویسنده و تصویرگر کانادایی است. او ساکن بریتیش‌کلمبیا است. اسپایزر ابتدا کار خود را با انیمیشن و عکاسی آغاز کرد اما بعد از آن وارد دنیای تصویرگری شد و دیگر رهایش نکرد. او علاقه‌ زیادی به حیوان‌ها دارد و از چند سگ و گربه‌ خانگی نگه‌داری می‌کند. اسپایرز بارها نامزد دریافت جایزه‌های مختلف شده که شش مورد آن مربوط به همین کتاب است.

 

برگردان
شبنم حیدری‌پور
تصویرگر
Ashley Spires, اشلی اسپایرز
تهیه کننده
بهار مشفق
سال نشر
‏‫۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
Ashley Spires, اشلی اسپایرز
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال
Submitted by editor3 on