لباسی برای اژدها

عنوان لاتین
Me and my dragon : scared of Halloween, c2013

کتاب «لباسی برای اژدها» دومین کتاب از مجموعه «ماجراهای من و اژدهایم» است. در این کتاب اِدی خوش‌حال است که سلیقه‌های مشترکی با اژدهایش دارد.

مثلا هر دو از جشن تولد و آتش‌بازی خوششان می‌آید. وقتی ادی در حال آماده‌ شدن برای جشن هالوین است متوجه می‌شود اژدهایش از موجوداتی مثل مومیایی یا مرده‌های متحرک می‌ترسد و فرار می‌کند. ادی تلاش می‌کند به اژدهایش بفهماند این موجودات واقعی نیستند پس نباید از آن‌ها ترسید. او تصمیم می‌گیرد برای لباس هالوین اژدها یکی از آن‌ها را انتخاب کند اما نتیجه جالب نمی‌شود و اژدها می‌ترسد. ادی برای آرام‌کردن دوستش، کتاب مورد علاقه‌شان را می‌خواند. ناگهان اژدها فکری می‌کند که: آن‌ها در قالب شخصیت‌های کتاب‌شان در جشن شرکت کنند.

مجموعه کتاب‌های تصویری «ماجراهای من و اژدهایم» داستان‌هایی سرگرم‌کننده‌اند و زبانی طنز دارند. این مجموعه برای کودکانی که خانواده‌شان دوست‌دار حیوانات هستند و یا از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنند مناسب است. کودکانی که به تازگی خواندن را آموخته‌اند و به خواندن علاقه دارند نیز می‌توانند این کتاب‌ها را بخوانند. این داستان‌ها آنان را که اژدها و داستان‌های مربوط به آن را دوست دارند، سر ذوق می‌آورد. هم‌چنین به کودک دوستی، بخشش و کمک‌کردن را می‌آموزد. عنوان‌های این مجموعه «خانه‌ای برای اژدها»، «لباسی برای اژدها» و «هدیه‌ای برای اژدها» است.

درباره‌ نویسنده و تصویرگر کتاب لباسی برای اژدها

‌نویسنده و تصویرگر کتاب «لباسی برای اژدها» دیوید بیدزایکی است. او متولد پنسیلونیای آمریکاست. زمانی که چهارساله بود نقاشی را از برادرش یاد گرفت و از آن پس به نقاشی علاقه‌مند شد. ابتدا کارش را با طراحی و تبلیغات مواد غذایی در مجله، روزنامه و بسته‌بندی محصولات غذایی شروع کرد. بیدزایکی بعد از فارغ‌التحصیل شدنش از دانشگاه به تصویرگری کتاب‌های کودک پرداخت. او تصویرگری سی عنوان کتاب را، با نویسندگی خودش، انجام داده است.
بیدزایکی هر سال به بیش از هفتاد مدرسه در سراسر دنیا می‌رود و تجربه‌های خود را در زمینه تصویرگری و نویسندگی با علاقه‌مندان و هنرآموزان این رشته‌ها به اشتراک می‌گذارد.

کتاب «لباسی برای اژدها» را می توانید از سایت کتاب هدهد بخرید:

لینک خرید کتاب لباسی برای اژدها

برگردان
شقایق یوسف‌زاده
تصویرگر
David Biedrzycki, دیوید بیدزایکی
تهیه کننده
بهار مشفق
سال نشر
۱۳۹۷
ناشر
نویسنده
David Biedrzycki, دیوید بیدزایکی
ویراستار
نسرین نوش امینی
Submitted by editor3 on