کیف بنفش لی لی

عنوان لاتین
Lilly's purple plastic purse

کتاب «کیف بنفش لی لی» داستانی است درباره به عهده گرفتن مسئولیت اشتباه‌ها، عذرخواهی کردن و نیز پذیرفتن عذرخواهی.

 لی لی یک عینک نگین‌دار و یک کیف بنفش مد روز خریده است. او کیفش را به مدرسه می‌برد تا به همه نشان بدهد. اما آقای معلم هر بار به او یادآوری می‌کند که الان وقتش نیست. سرانجام طاقت لی لی سر می‌آید و وسایلش را به بچه‌ها نشان می‌دهد. آقای معلم هم وسایل لی لی را از او می‌گیرد و در جای امن می گذارد تا زنگ آخر به او پس بدهد. لی لی از این کار آقای معلم خیلی عصبانی می‌شود و کاریکاتوری از معلمش می‌کشد و در جیب کیف‌‌اش می‌اندازد. زنگ آخر وقتی معلم که وسایلش را به او برمی‌گرداند داخل کیفش یک هدیه از طرف آقای معلم پیدا می‌کند. لی لی از کاری که کرده است شرمنده و پشیمان می‌شود و فردای آن روز از آقای معلم عذرخواهی می‌کند.

کتاب کیف بنفش لی لی چندین جایزه از جمله جایزه کتاب سال کتاب فروشی های آمریکا را دریافت کرده است و یکی از کتاب‌هایی است که در سایت آموزش فلسفه به کودکان teachingchildrenphilosophy.org برای گفت و گو و بحث درباره موضوعاتی مانند عذرخواهی کردن، بخشیدن و قدرت معرفی شده است.

درباره نویسنده کتاب «کیف بنفش لی لی»

کوین هنکس نویسنده و تصویرگر امریکایی است. او در رشته هنر در دانشگاه درس خوانده است. نخستین کتاب ش را وقتی که نوزده سال بیشتر نداشت منتشر کرد. او می‌گوید: «اغلب اوقات اولین تجربه کودکان با هنر از طریق کتاب‌ها است. من همیشه این مساله را  در خاطرم دارم تا فراموش نکنم که باید بهترین کار را برای کودکان خلق کنم. کتاب های دوران کودکی من نقش مهمی در زندگی من داشتند بدون آنها، نویسنده و هنرمند نمی‌شدم.»

 

برگردان
محبوبه نجف خانی
تصویرگر
Kevin Henkes, کوین هنکس
سال نشر
۱۳۹۸
نویسنده
Kevin Henkes, کوین هنکس
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on