ایست زورگویی ممنوع

کتاب «ایست زورگویی ممنوع» جلد سوم از مجموعه «داستان‌های پویان» است که مهارت جرات‌ورزی را مطرح می‌کند.

پویان جثهٔ کوچکی دارد، به همین خاطر امید اذیتش می‌کند. امید به چند نفر از همکلاسی‌های دیگر پویان هم زور می‌گوید و خوراکی‌ها و وسایل آن‌ها را بدون اجازه برمی‌دارد. پویان از کارهای امید خیلی ناراحت است، اما چون زورش به امید نمی‌رسد مجبور است به حرف‌هایش گوش کند. بالاخره تصمیم می‌گیرد با خوردن خوراکی‌های مقوی خودش را تقویت کند و جلوی زورگویی‌های امید بایستد ولی از کارش نتیجه نمی‌گیرد. مامان که از ماجراهای توی مدرسه و زورگویی‌های امید خبردار می‌شود، راه درستِ مقابله کردن با زورگویی را به پویان یاد می‌دهد.

مجموعه داستان‌های پویان برای گروه سنی ب تألیف شده و به قصه‌های پویان پسر هشت ساله‌ای می‌پردازد که، کم کم مهارت‌هایی مثل: شناخت نقاط ضعف و قوت، مهارت حل مساله و کارگروهی، مهارت جرات‌ورزی و مهارت مقابله با مسخره شدن را یاد می‌گیرد. «کی همه چی را بلده؟»، «همکاری در یک روز شیری»، «ایست زورگویی ممنوع» و «ماسک کاغذی» چهار عنوان این مجموعه است.

 

 

 

گزیده‌هایی از کتاب

شب نمی‌توانستم توی تختم بخوابم، چون همه جای تختم استفراغی شده بود و مامان همه رختخواب‌هایم را شسته بود. روی زمین هم سخت خوابم می‌برد. خیلی طول کشید تا خوابم ببرد، اما تا صبح خواب می‌دیدم من و ماهان و سهند و آرش لباس مرد عنکبوتی پوشیدیم و تا امید به ما نزدیک می‌شود چهارنفری می‌پریم دورش و دیگر جرئت نمی‌کند هیچ کاری بکند، تازه یک داداش کلاس پنجمی هم داشتم که زورش از رئیس امید هم زیادتر بود، ولی وقتی از خواب بیدارشدم نه لباس مرد عنکبوتی داشتم، نه داداش. این قدر حالت تهوع داشتم که دلم نمی‌خواست صبحانه بخورم...

تصویرگر
محبوبه یزدانی
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
بدری مشهدی
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
شیوا حریری
Submitted by editor3 on