عملیات نجات اژدها (مجموعه کتاب زویی و عینک ایده ساز)

عنوان لاتین
(Dragons and marshmallows (Zoey and Sassafras#1

مجموعه کتاب «زویی و عینک ایده‌ساز» داستان کودکی به نام زویی است که همراه مادرش به حل مشکلات جانوران جادویی جنگل می‌پردازد. او برای یافتن راه حل طبق روش علمی پژوهش‌های علوم تجربی پیش می‌رود.

در داستان «عملیات نجات اژدها»، زویی که دخترکی علاقه‌مند به طبیعت، علوم تجربی و آزمایش است، در میان وسایل مادر زیست‌شناس خود عکسی عجیب از یک قورباغه‌ی جادویی پیدا می‌کند و متوجه می‌شود مادرش می‌تواند جانوران جادویی جنگل را ببیند و از کودکی حامی آن‌ها بوده است. جانوران جادویی هر وقت به مشکلی بر بخورند با فشردن یک زنگ جادویی سراغ مادر زویی می‌آیند تا او مشکلاتشان را حل کند. مادر زویی عازم سفر است و زویی قبول می‌کند در مدتی که مادرش نیست گوش به زنگ باشد. زویی که بی‌تاب دیدن جانوران جادویی است بالاخره به آرزویش می‌رسد و یک اژدهای کوچک و نحیف به سراغش می‌آید. زویی از اطلاعات و تجربیات گذشته حدس می‌زند که اژدهای کوچک نارس است و سوء تغذیه دارد. زویی با در پیش گرفتن روش علمی، ابتدا فرضیه می‌سازد و بعد طی یک آزمایش انواع غذاها را امتحان می‌کند تا غذای مناسب اژدها را پیدا کند. البته در مرحله‌ اول بچه اژدها یک عالم مارشمالو می‌خورد و دل درد می‌گیرد. زویی تلاش می‌کند این مشکل را نیز حل کند و غذای مناسب اژدها را بیابد و در آخر نیز موفق می‌شود. زویی نام بچه اژدها را مارشمالو می‌گذارد.

«عملیات نجات اژدها» جلد اول مجموعه کتاب «زویی و عینک ایده‌ساز» است. از این مجموعه تاکنون ۴ جلد توسط ناشر به چاپ رسیده است. «هیولای کپکی»، «اسب‌های دریایی» و «پرپیشی‌ها در یخبندان» سه جلد دیگر این مجموعه هستند.

درباره نویسنده مجموعه کتاب «زویی و عینک ایده‌ساز»

«آژیا سیترو» در گذشته آموزگار علوم و مدیر کمپ‌های محیط‌زیستی بوده است و پس از تولد فرزندانش به نویسندگی روی آورده است. سیترو نویسنده‌ی وبلاگ پر طرفدار «Fun at home with kids» است.

 

 

برگردان
هدا نژاد حسینیان
تصویرگر
Marion Lindsay, مریون لیندزی
سال نشر
۱۳۹۷
ناشر
نویسنده
آژیا سیترو, Asia Citro
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
آزاده کامیار
Submitted by editor3 on