بهترین فکر دنیا

عنوان لاتین
Miss Daisy is Crazy

«ای – جی» در کلاس دوم دبستان درس می‌خواند. او پسری بامزه است که مرتب با صحبت‌هایش بچه‌ها را می‌خنداند و سبب سرگرمی و شادی کلاس می‌شود. او عاشق بازی‌های کامپیوتری و فوتبال است و معتقد است برای فوتبال احتیاجی به درس خواندن و مدرسه رفتن نیست. پس چه لزومی دارد این قدر به خودش زحمت بدهد.

یک روز بچه‌های کلاس یک فکر تازه به ذهنشان می‌رسد: اجاره مدرسه برای یک شب و تبدیل کردن آن به یک مرکز بازی‌های کامپیوتری. اما اجاره مدرسه را از کجا تامین کنند؟

داستان واقع‌گرای «بهترین فکر دنیا» با موضوع آموزش به وسیله بازی و درون‌مایه تربیتی از داستان‌هایی است که به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای دارد. مدیر مدرسه با یک روش خلاقانه اجاره یک شب مدرسه را خواندن یک میلیون صفحه کتاب توسط دانش آموزان تعیین می‌کند.

داستان علاوه بر پرداختن به موضوع‌های مورد علاقه بچه‌ها مثل فوتبال، بازی‌های کامپیوتری و سر به سر گذاشتن معلم‌ها رفتن به کتابخانه و آموختن از راه بازی را تشویق می‌کند. زبان داستان شادی آفرین و طنز است همراه با شوخی‌های کلامی. به سبب بیان شیوه‌های تدریس خلاق، خواندن آن را به مربیان تربیتی و آموزشی پیشنهاد می‌کنیم. کتاب از مجموعه‌ی "مدرسه پر ماجرا" است  که مجموعه‌ای پر کشش است و به فارسی ترجمه شده است.

                                                         

 

برگردان
روژین شاملو
تهیه کننده
ژاله فروهر
سال نشر
۱۳۸۸
ناشر
نویسنده
Gatman Dan , دن گاتمن
ویراستار
محمد ذوقی
Submitted by editor3 on