سید نوید سید علی اکبر

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با سید نوید سید علی اکبر را مشاهده کنید.

بعد از خواندن رمان‌های «اَپل و رِین» (نشر هوپا) و «ما یک نفر» (نشر پیدایش) و آشنایی با قلم و جهانِ ذهنی «سارا کروسان» پیش‌بینیِ دور از ذهن و انتظار زیادی نبود که کتاب «وزن آب» هم یک رمان خوب باشد.
شنبه, ۸ دی
کتاب «آدامس چهارشنبه‌های خوشبختی» داستان تصویری دختری به نام باهار است. کودک کاری با موهای به رنگ انار، دامن رنگ غروب و چشم‌های رنگ گربه سیاه.
دوشنبه, ۷ آبان
کتاب «پریزادان درخت سیب» قصه‌ شهری است که در آن هیچ دختری به دنیا نمی‌آید؛ یا به قول نویسنده: «پادشاهی بود که سه پسر داشت و سرزمینی که هیچ دختری در آن نمی‌رویید. سال‌های سال بود که هیچ دخترکی، صبح سفید بهار، پابرهنه، روی علف‌های خیس ندویده بود.»
سه شنبه, ۱۰ مهر
کتاب «کتک خور سلطنتی» داستان جمی، کودک یتیمی است که در دربار سلطنتی به عنوان کتک‌خور شاهزاده‌ انجام وظیفه می‌کند. وظیفه او این است که هر وقت شاهزاده‌ی لوس و ننر کار نادرستی انجام داد یا درسش را بلد نبود تنبیه شود تا شاهزاده عبرت بگیرد!
سه شنبه, ۱ خرداد
کتاب «عروسی در سرزمین درختی» سومین جلد از مجموعه دفترچه خاطرت جغد است. دوشیزه پشت پرپری طبق رسم، برای مراسم عروسی‌اش باید یک چیز قدیمی، یک چیز نو، یک چیز قرضی و یک چیز آبی بپوشد. او یک گردنبد خیلی قدیمی و خیلی زیبا که از مادربزرگش به او رسیده است را دارد ولی برای آماده کردن بقیه کارها زمان زیادی ندارد. اوا یک انجمن مخفی برنامه‌ریزی عروسی تشکیل می‌دهد و از بقیه بچه جغدها کمک می‌گیرد.
چهارشنبه, ۲۵ مرداد
کتاب «اوا شبح می بیند» دومین جلد از مجموعه دفترچه خاطرت جغد است. اوا هنگام پرواز یک شبح می‌بیند اما هیچ کس حرفش را باور نمی‌کند. همه او را مسخره می‌کنند ولی اوا که مطمئن است یک شبح دیده، تصمیم می‌گیرد به همه ثابت کند که حرف‌هایش خیال‌بافی نیست.
دوشنبه, ۲۳ مرداد
کتاب «جشنواره بالا درختی اوا» جلد اول از دفترچه خاطرات جغد است. این داستان که در قالب دفترچه خاطرات نوشته شده است، کودکان را به کار گروهی تشویق می‎کند و در قالب داستان چند شگرد مدیریتی را به آن‌ها یاد می‌دهد. در کتاب «جشنواره بالا درختی اوا» اوا جغد کوچولو یک فکر بکر دارد. او می‌خواهد در مدرسه یک جشنواره بهاره راه بیندازد که در آن کلی برنامه‌های جالب مثل شیرین‌کاری، شیرینی‌پزی، مسابقه لباس‌های خوشگل و مسابقه نقاشی برگزار شود.
شنبه, ۲۱ مرداد
عشق در همه‌ی سرزمین‌ها از اصلی‌ترین بن‌مایه‌های ادبیات است. عاشقانه‌های ایرانی همواره برای خواننده‌ی فارسی‌زبان پر از خاطره‌های آشنا و به‌ یادماندنی است. داستان یک عشق، چه به پایان خوش ختم شود و چه با دوری و رنج و مرگ همراه باشد، همیشه دل‌نشین، جذاب و رازآلود باقی خواهد ماند. مجموعه‌ی عاشقانه‌های ایرانی، که تاکنون پنج جلد آن منتشر شده، بازآفرینی داستان‌های عاشقانه‌ای است که در ادبیات کهن ما چه به ‌صورت منثور و چه منظوم ریشه دارد.
چهارشنبه, ۲۰ بهمن
کتاب «اوهوی گربه ها!» داستان یک گروه گربه شکمو و جسور است که به یک کشتی پر از ماهی دستبرد می زنند.
دوشنبه, ۲۲ آذر