نیل گیمن

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با نیل گیمن را مشاهده کنید.

عزیزی که این نامه را می‌خوانی نویسنده می‌تواند تمام جهان را در کتابی جای دهد. جدی می‌گویم. آدم می‌تواند برود داخل آن جهان؛ چیزهایی یاد بگیرد و آموخته‌هایش را بیاورد به جایی که به‌طور معمول در آن زندگی می‌کند. آدم می‌تواند از دریچه‌ی چشم شخصی دیگر بنگرد، با ذهن او فکر کند و نگران همان چیزی باشد که او نگرانش است.
یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت
« کتاب گورستان » در ژانر فانتزی برای کودکان نوشته شده است و داستان کودکی را روایت می‌کند که در گورستانی متروک در میان ارواح بزرگ می‌شود. قاتل، نیمه‌شب سه نفر از اعضای خانواده را به قتل می‌رساند و به سوی اتاق آخرین قربانی خود، فرزند هجده‌ماهه خانواده می‌رود. اما او در تختخواب خود نیست. کودک نوپا به تازگی راه رفتن آموخته است و نیمه شب در خانه را باز می‌کند، به خیابان قدم می‌گذارد و سر از قبرستانی قدیمی و متروک درمی‌آورد.
چهارشنبه, ۱۲ مهر
کتاب «اقیانوس انتهای جاده» رمانی عاشقانه در ژانر فانتزی و رئالیسم جادویی است. 
چهارشنبه, ۲۳ فروردین
بعضی قصه‌ها را مهم نیست کجا و در چه شرایطی می‌خوانید؛ آن‌ها بلدند بلافاصله خود را با نخ ظریفی به شما وصل کنند: چیزی که ترغیبتان می‌کند کتاب را در کتابخانهٔ شخصی‌تان داشته باشید و حتی اگر فرصت دوباره خواندنش را نداشتید، گاهی، تنها با ورق زدن یا دیدن اسمش، تمامی حس‌های یگانه‌ای که وقت خواندنش داشتید به شما برگردد. ج مثل جادو از کتاب‌هایی است که گاهی لرزه بر اندامتان می‌اندازد و گاهی در کنارش حس آرامشی، انگار همیشگی، خواهید داشت.
چهارشنبه, ۲۸ آبان
زمستان طولانی شده است و به پایان نمی رسد. هیچ کس دلیلش را نمی داند. آد، پسری نوجوان، با پایی معلول که ناپدری اش نیز به او توجهی ندارد، از خانه می گریزد. راه رفتن در برف و سرما برایش سخت است و او به زحمت با کمک چوب زیر بغلش راه می رود.
یکشنبه, ۳ اردیبهشت