معلم ها بلد نیستند

عنوان لاتین
What teachers can’t do

داستان تصویری «معلم‌ها بلد نیستند» نوشته‌ی داگلاس وود (Douglas Wood) با تصویرگری داگ کوشمن (Doug Cushman) درباره‌ی آموزش مهارت اجتماعی مدرسه رفتن و تعامل و ارتباط با آموزگار و هم‌کلاسی‌هاست.

همانند کتاب «مامانم بلد نیست»، در این کتاب هم آنچه متن می‌گوید با آنچه تصویر نشان می‌دهد، متفاوت است. متن از نگاهِ کودکِ راوی کتاب است و تصویر، واقعیت رخ‌داده را نشان می‌دهد. این بازی میان متن و تصویر، خواندن و دیدن کتاب را برای کودکان هیجان‌انگیز و دلچسب می‌کند. از نگاه کودکِ راوی کتاب، آموزگاران خیلی کارها را بلد نیستند انجام بدهند. اما ما، مخاطب، در تصویر می‌بینیم که آموزگار چقدر توانا و مهربان است و در برابر خرابکاری‌ها و اشتباهات بچه‌ها صبور است. این کتابْ مدرسه رفتن و یادگیری را به تجربه‌ای شیرین تبدیل می‌کند و به کودکان نشان می‌دهد که یاد گرفتن می‌تواند با شادی و بازی همراه باشد و کسل‌کننده یا دلهره‌آور و ترسناک نیست. 

کتاب مامانم بلد نیست


خرید کتاب مامانم بلد نیست


«معلم‌ها بلد نیستند» یک روز را از زمان آغاز مدرسه تا پایان آن نشان می‌دهد. از زمانی‌که بچه‌ها با اسکیت و دوچرخه به مدرسه می‌رسند تا زمانی‌که کلاس درس تمام می‌شود و کودک در همراهی با معلم از مدرسه بیرون می‌رود. این تجربه‌ی تصویری به‌ویژه برای کودکان و خردسالانی که هنوز به مدرسه نمی‌روند، خوب و آموزنده است و ترس آن‌ها را از مدرسه رفتن کم می‌کند. تعامل و ارتباط میان کودک و آموزگار در کتاب، جذاب و بامزه است و یک روز در مدرسه با آموزش زبان و ریاضی و کتابخوانی و کشیدن نقاشی و بازی در حیاط مدرسه همراه است. کودک می‌بیند که مدرسه رفتن می‌تواند چقدر جالب و هیجان‌انگیز باشد. در مدرسه همکاری هست و گاه هم خرابکاری و زمین خوردن. اما در تمام این فعالیت‌ها، آموزگار با کودکان همراه است. هر صفحه از این کتاب زیبا و رنگی، به یک کنش و رخداد در مدرسه اختصاص یافته است. 

معلم ها بلد نیستند


خرید کتاب کودک درباره مدرسه


آموزگار تمام روز و در همه‌ی کارها خستگی‌ناپذیر با بچه‌ها همکاری می‌کند و گاه حتی از خستگی در کلاس درس چرت می‌زند. در هیچ‌کدام از صفحه‌ها او بچه‌ها را دعوا یا تنبیه نمی‌کند و همین مورد نکته زیبای این کتاب است. او صبور و مهربان و خوش‌روست و بچه‌ها در کنار او با لذت یاد می‌گیرند. 

«معلم‌ها بلد نیستند» کتابی هم‌کنشانه و تعاملی است. کتاب به کودکان نشان می‌دهد که مدرسه و یادگیری تجربه‌ای جدید دلچسب و هیجان‌انگیز است و گاه نیز رفتارهای‌شان می‌تواند دردساز باشد. این کتاب را با کودکان و برای آن‌ها بخوانید و از آن‌ها درباره‌ی تجربه‌های‌شان در مهدکودک، کتابخانه یا مدرسه بپرسید. آن‌ها مدرسه را چطور می‌بینند؟ آیا آموزش برای‌شان با ترس یا اضطراب همراه است؟ رفتار معلم و مربی با آن‌ها چگونه است؟ رفتار آن‌ها با هم‌کلاسی‌ها یا دوست‌شان چطور است؟ 

گزیده‌هایی از کتاب

خیلی کارها هست که مردم عادی می‌توانند انجام دهند، ولی معلم‌ها نمی‌توانند. معلم‌ها نمی‌توانند با اسکیت یا دوچرخه به مدرسه بروند.
هیچ‌کس نمی‌داند چرا معلم‌ها نمی‌توانند این کارها را انجام دهند. شاید برای اینکه مشغول انجام کارهایی هستند که خیلی خوب بلدند؛ مثل درس دادن به شما.

تصویرگر
تصویرگر
Doug Cushman
سال نشر
۱۳۹۵
قالب کتاب
مترجم
ناشر
نویسنده
Douglas Wood
نگارنده معرفی کتاب
ژانر کتاب
Submitted by editor69 on