ارمغان «با من بخوان» برای کودکان بیمار تبریز

انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین) برای کودکان بخش خون و آنکولوژی بیمارستان کودکان تبریز (فرمانفرمایان)، برنامه‌ی «با من بخوان» را اجرا خواهد کرد.

در حال حاضر در بخش خون و آنکولوژی این بیمارستان ۴۵ کودک بستری هستند. بر اساس این طرح, روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر از این کودکان، به همراه مادرانشان در نشست‌های کتابخوانی برنامه‌ی «با من بخوان» که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری انجمن تسکین برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

این نشست‌ها، از سوی یکی از مربیان انجمن تسکین اجرا خواهد شد که در کارگاه‌های «با من بخوان» با محتوای آموزش آواورزی و الفباورزی به کودکان، ادبیات کودکان و شیوه‌های برگزاری نشست‌های بلندخوانی و فعالیت‌های در پیوند با آن آموزش دیده است.  

کتاب‌های مورد استفاده در نشست‌ها، از میان کتاب‌های باکیفیت برنامه‌ی ترویج کتابخوانی «با من بخوان» گزینش شده و متناسب با شرایط کودکان بیمار است. این کتاب‌ها دربرگیرنده‌ کتاب‌هایی برای کودکان یک روزه تا بالای ۱۳ سال است که با فعالیت‌های خلاق همراه‌اند. مسئولان انجمن تسکین و برنامه‌ی «با من بخوان» امیدوارند از این راه، این کودکان و خانواده‌هایشان را یاری کنند تا دوره‌ی دشوار درمان را با لحظه‌هایی سرشار از شادی و لذت خواندن بیامیزند.

هم اکنون کتاب‌ها به منطقه ارسال شده است و به این ترتیب برنامه‌ی «با من بخوان» از هفته‌ی سوم دی ماه ۱۳۹۵ در این بیمارستان آغاز به کار خواهد کرد.

مؤسسه‌ی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین) انجمنی مردم‌نهاد است که در راستای تسهیل جریان زندگی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان در مسیرهای درمانی، آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی تأسیس شده است.

برنامه‌ی «با من بخوان» پروژه‌ای در جهت ترویج کتابخوانی با کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، کودکان محروم و کودکان در بحران است. این برنامه با شعار «همه کودکان حق دارند کتاب باکیفیت بخوانند» کتاب‌های مناسب و با کیفیت را به دست این گروه از کودکان و نوجوانان که در وضعیت معمول زندگی به کتاب‌های با کیفیت دسترسی ندارند، می‌رساند.

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on