ساعت کتابخوانی در موزه

یکی از موزه های مهم شهر ماینز Mainz در آلمان، موزه تاریخ طبیعی  این شهراست. بخش آموزش این موزه برنامه های گوناگونی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می کند. این برنامه ها  در راستای شناخت تاریخ طبیعی  ایالت راینلاند فالتزRheinland-Pfalz و  محیط زیست آن است.

یکی از برنامه های بسیار قدیمی و موفقیت آمیز این موزه، ساعت کتابخوانی در موزه است. چه بسیار کودکانی که در این ساعات کتابخوانی با خرگوش، خارپشت،  گرگ و ... آشنا شدند و یاد گرفتند که می توان آنها را دوست داشت و پاس داشت.

هر ماه جانور برای این ساعت کتابخوانی انتخاب می شود. سپس در این ساعات کتابخوانی کودکان از طریق افسانه،  داستان  و اطلاعات علمی که بصورتی بسیار ساده و آسان تدارک دیده شده، با این جانور آشنا می شوند. در صورت امکان کودکان می توانند از نزدیک این حیوان را  لمس و نوازش کنند. در غیر این صورت با نشان دادن تصاویر و یا نمایش فیلم های کوتاه درباره این جانور، کودکان با آن آشنا می شوند. 

مخاطبان این طرح کودکان ۵ تا ۹ ساله هستند که می توانند هر سه شنبه و پنج شنبه بین ساعت ۱۵ تا ۱۶ در آن شرکت کنند. اولین یکشنبه هر ماه والدین می توانند همراه با کودکان خود به موزه بیایند. برای شرکت در این ساعت کتابخوابی باید ثبت نام کرد و هزینه آن سه یورو است.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک-ترانه وکیلی
Submitted by admin on