هیولای خوش قلب

عنوان لاتین
Das gutherzige Ungeheuer : zwei Geschichten

کتاب « هیولای خوش قلب » کتابی است با دو داستان از نویسنده و تصویرگر برجسته ادبیات کودکان هلند، ماکس فلتویس. داستان درباره مردم سرزمینی است که وقتی می‌فهمند دزد محصولات‌شان یک هیولای خوش ‎قلب است به جای زندانی کردن یا کشتن او دنبال یک راه‌حل بهتر هستند تا در کنار هم با مسالمت زندگی کنند. اول تصمیم می‌گیرند او را به خدمت ارتش در آورند و از قدرت او برای دفاع در برابر دشمنان استفاده کنند، اما موفق نمی‌شوند به هیولا چیزی یاد بدهند. بعد برای او قفسی می‌سازند تا او را به نمایش بگذارند اما هیولا دوست ندارد در قفس باشد. سرانجام از هیولا برای گرم کردن آب حمام‌شان استفاده می‌کنند.

در داستان دوم کتاب هیولای خوش قلب به اسم هیولای خوش قلب و دزدان، دزدان، هیولای خوش قلب را با کمک شیرینی آغشته به داور خواب‌آور می‌دزدند. اما وقتی هیولا از خواب بیدار می‌شود دزدها را دستگیر و تحویل پلیس می‌دهد.

درباره نویسنده کتاب هیولای خوش قلب

نویسنده‌ هیولای خوش قلب، ماکس فلتویس نویسنده و تصویرگر برجسته‌ی هلندی و برنده سال ۲۰۰۴ برنده جایزه هانس کریستین اندرسن است. از آثار محبوب او مجموعه داستان‌های قورباغه و دوستانش است که تعدادی از آن‌ها در ایران نیز منتشر شده است. او قصه‌گو و هنرمندی برجسته است که زندگی خود را پیشکش ادبیات کودکان کرده است. فلتویس در آثارش ثابت کرده است که کودکان را درک می‌کند: تردیدها، ترس‌ها و شادی‌های آن‌ها را. آثار او گوهرهای کوچکی از متن و تصویرند که در کنار یکدیگر به کودکان آرامش می‌دهند و دنیای امنی برای آن‌ها می‌سازند تا برای رهایی از ناامنی‌های پیرامون خود به آن پناه ببرند.

تاکنون چند کتاب از مجموعه قورباغه و دوستانش مانند، قورباغه می ترسد، قورباغه و غریبه، قورباغه دوست پیدا می کند، قورباغه و گنج، قورباغه و آواز پرنده و قورباغه قورباغه است به فارسی ترجمه شده است.

برگردان
پریسا برازنده
تصویرگر
Max Velthuijs, ماکس فلتویس
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۹۵
ناشر
نویسنده
Max Velthuijs, ماکس فلتویس
Submitted by editor on