پسری که عاشق ریاضی بود

عنوان لاتین
The boy who loved math: the improbable life of Paul Erdos

روزگاری، پسری به نام پل، عاشق ریاضی بود و همیشه به ریاضی فکر می‌کرد. کتاب «پسری که عاشق ریاضی بود» از مجموعه من و مشاهیر جهان داستان زندگی پل را تعریف می‌کند. پل اردوش از کودکی بازی با اعداد و ریاضی را دوست داشت و عددها بهترین دوست‌های او بودند. اردوش در بیست سالگی، به خاطر ریاضی‌اش در سراسر جهان مشهور شده بود و آغازگر انواع ریاضیات جدید بود.

نویسنده در این کتاب با نثری روان و جذاب زندگی و علاقه پل اردوش به ریاضیات را توصیف می‌کند و خواننده نوجوان را به ریاضی علاقه‌مند می‌کند. تصاویر خلاقانه که متن را همراهی می‌کنند نوجوان را به بازی با اعداد و کشف برمی‌انگیزد.
در بخش پایانی کتاب اسامی تعداد زیادی از ریاضی‌دان ها آمده است که می‌تواند شروعی برای خواندن سرگذشت آن‌ها باشد.

درباره نویسنده کتاب «پسری که عاشق ریاضی بود»

دبورا هایلگمن هفتاد و چهار کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است، از جمله کتاب چارلز و اِما (جهش ایمان داروین، که فینالیست جایزه ملی کتاب در آمریکا بود). فکر نوشتن کتابی  درباره پل اردوش را پسرانش به او الهام کردند. آن‌ها هر بار که از مدرسه به خانه می‌آمدند، هیجان‌زده از ریاضیدان درخشان و دوست‌داشتنی به نام پل اردوش حرف می‌زدند و این، آغازی شد بر تحقیقات گسترده او در باره این ریاضیدان نابغه.

درباره تصویرگر کتاب «پسری که عاشق ریاضی بود»

لوین فام به گفته خودش، زمانی معتقد بود که یک نابغه ریاضی است، تا اینکه با مسائل حساب و ریاضی رو به رو شد و پی برد که نابغه نیست. او هنوز عاشق اعداد است، ولی تصویرگری، عشق و حرفه اوست.

 

برگردان
شهاب الدین عباسی
تصویرگر
LeUyen Pham, لوین فام
تهیه کننده
ماندانا کمالی سروستانی
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Heiligman Deborah, دبورا هایلگمن
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا
Submitted by editor3 on