کاترین پاترسون جایزه ای بی وایت را به خاطر یک عمر خدمت به ادبیات کودکان دریافت کرد

کاترین پاترسون نویسنده برجسته ادبیات کودکان امریکا و از پشتیبانان برنامه «با من بخوان» جایزه ای بی وایت ۲۰۱۹ را از آن خود کرد.

این جایزه از سال ۲۰۱۳ هر دو سال یک بار به یک نویسنده به خاطر مجموعه آثار و یک عمر خدمتش به ادبیات کودکان امریکا اهدا می‌‌شود و مبلغ آن ۱۰هزار دلار است.

کاترین پاترسون، برنده دو جایزه معتبر بین‌المللی ادبیات کودکان؛ جایزه هانس کریستین اندرسن و جایزه آسترید لیندگرن تاکنون ۱۶ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است. کتاب «پلی به سوی ترابیتیا» در سال ۱۹۷۸ و کتاب «یعقوب را دوست داشتم» در سال ۱۹۷۷ جایزه نیوبری را برای او به ارمغان آورد. او همچنین در سال ۱۹۷۷ به خاطر نوشتن کتاب «استاد خیمه شب‌بازی» و در سال ۱۹۷۹ به خاطر نوشتن کتاب «گ‍ی‍ل‍ی‌ ه‍اپ‍ک‍ی‍ن‍ز ب‍زرگ» جایزه کتاب امریکا را از آن خود کرد.

«پلی به سوی ترابیتیا»، «یعقوب را دوست داشتم»، «همچون ستارگان»، «نان و گل سرخ»، «جیپ و داستان های زندگی او»، از کتاب‌هایی است که از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است.

کاترین پاترسون از پشتیبانان برنامه «با من بخوان» است. «با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی برای همه کودکان به‌ویژه کودکان محروم و در بحران است که زیر نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان اجرا می‌شود.

پیام کاترین پترسون به آموزگاران و کتابداران برنامه «با من بخوان»

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on