گزارش کارگاه آموزش فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه

کمیسیون ملی یونسکو گزارش کارگاه «آموزش فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه» را منتشر کرد. این کارگاه با همکاری مشترک کمیسیون ملی یونسکو، وزارت آموزش و پرورش، دفتر یونیسف در ایران و دفتر منطقه‌ای یونسکو از تاریخ ۵ تا ۷ شهریور ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد.

هدف از برگزاری کارگاه «آموزش فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه» بالا بردن آگاهی معلمان در زمینه شناسایی کودکان دارای نیازهای ویژه خصوصا اوتیسم و توانمندسازی معلمان برای کمک به والدین به منظور حمایت از این کودکان بود.

در این کارگاه ۴۰ نفر از معلمان مدارس عادی، معلمان مدارس استثنایی، معلمان مرجع که معلمان مدارس عادی را حمایت می‌کنند، مسئولان مدرسه و مشاوران وزارت آموزش و پرورش بودند. تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان در مدارس عادی و نیمی دیگر از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بودند. این شرکت‌کنندگان از۲۰ استان کشور بودند که حداقل یک نفر از آنان در مدارس عادی و یک نفر از آن‌ها در اداره آموزش و پرورش استثنایی هر استان مشغول به کار بودند.

در بخشی از این گزارش ۱۸۸ صفحه‌ای آمده است: «اکثر کودکان بازمانده از تحصیل کودکان دارای معلولیت، کودکان درگیر فقر شدید، کودکان درگیر مخاصمات و شرایط بعد از بلایا، کودکان اقلیت‌های قومی - زبانی و دختران هستند. تجربه دو دهه آموزش فراگیر به ما آموخته است که تغییر و تحول در محیط‌ها و فرهنگ‌های مدارس و همچنین در تربیت معلم ضرورت مبرم است.»

گزارش کارگاه آموزش فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه در بخش پیوست قابل دسترسی است.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on