کتاب «بنفشه‌های عمونوروز» به مسابقه‌ی تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۷ راه یافت

کتاب «بنفشه‌های عمونوروز» با تصویرگری نوشین صفاخو و نوشته‌ی محمدهادی محمدی از سوی ایران در فهرست آثار راه‌یافته به مسابقه‌ی تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۷ قرار گرفت.

بنابر رای هیئت داوران این مسابقه در ایران، متشکل از فرشید مثقالی، زهره قائینی، بهزاد غریب‌پور، علی بوذری و سحر ترهنده، پس از بررسی ۱۰۰ اثر، نام ۱۵ اثر از ۱۵ تصویرگر ایرانی برای ارسال به مسابقه‌ی تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۷ اعلام شد. بر همین اساس کتاب «بنفشه‌های عمونوروز» با تصویرگری نوشین صفاخو یکی از آثار راه‌یافته به این فهرست است.

 

عمونوروز

 

«بنفشه‌های عمونوروز» بازآفرینی روایت نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانیان است. عمو نوروز نماد بهار و زندگی و ننه سرما نماد زمستان و خواب است. کشمکش و کشش میان این دو، داستان پیوند خواب با بیداری، مرگ با زندگی، زمستان با بهار، شادی با غم، گرما با سرما، تاریکی با روشنی است.

مسابقه‌ی دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین رویداد در زمینه‌ی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می‌شود. در این دوسالانه بهترین آثار در حوزه‌ی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در دو سال گذشته که به صورت کتاب منتشر شده به نمایش درمی‌آید.

 

بنفشه های عمو نوروز

 

«ضحاک» (فرشید شفیعی، نشر نظر)، «ساندویچ ساز مو دم اسبی باف» (آمنه اربابون، نشر افق)، «خوش به حال من» (میثم موسوی، کانون)، «شب یلدا» (محمدعلی بنی‌اسدی، کانون)، «گلستان» (رضا داوند، کانون)، «چی بپوشم» (محبوبه یزدانی، انشارات فاطمی)، «ازدواج با خورشید» (حمیده خسرویان، انتشارات فاطمی)، «چرا آواز می‌خوانی زنجره» (نگین احتسابیان، انتشارات فاطمی)، «کلاه حصیری» (میترا عبداللهی، نشر افق)، «یک روز، یک ماهی» (حسن عامه کن، کانون)، «من یک گوزن بودم» (نرگس محمدی، نشر افق)، «وسط راهرو تاریک» (غزاله بیگدلو، هوپا)، «پرنده، پسرک و قطار » (راشین خیریه، کانون)، «سه فرشته با بال‌های طلایی و چشمان آبی» (علیرضا گلدوزیان، کانون) از دیگر آثار منتخب این دوره هستند.

 جهت تهیه کتاب «بنفشه‌های عمونوروز» می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

 خرید کتاب بنفشه‌های عمونوروز

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on