کتاب تصویری گمشده از موریس سنداک منتشر می‌شود

کتاب تصویری گمشده از موریس سنداک، نویسنده و تصویرگر ادبیات کودکان و خالق کتاب محبوب «سفر به سرزمین وحشی‌ها» سال آینده به چاپ خواهد رسید.

کتاب تصویری گمشده‌ای از موریس سنداک که تاکنون منتشر نشده و در آرشیو شخصی او پنهان نگه داشته شده بود، پنج سال پس از درگذشت این چهره مشهور کشف شد.

این کشف به نوعی یادآور داستان مشهور او و چیزی است که پسری کوچک در گوشه‌ای پنهان کرده باشد که پس از شام بتواند پنهانی آن را بخورد.

درباره این کتاب تصویری

این متن که با ماشین تایپ نوشته شده و تصویرگری آن نیز کامل است، با همکاری آرتور یورینکس همکار طولانی‌مدت سنداک خلق شده و لین کاپونرا، رییس بنیاد موریس سنداک در کانتیکت آن را کشف کرده است. کاپونرا، دستیار و دوست سنداک در طول سالیان دراز بود.

 

کتاب تصویری گمشده از موریس سنداک

 

این کتاب با عنوان «پرستو و زوئستو در برزخ» سال هزار و نهصد و نود نوشته و تصویرگری شده است.

از این کشف به عنوان یک گنجینه مدفون یاد شده که زیر لایه‌ای از گرد و غبار دفن بوده است.

این کتاب تصویری که قرار است پاییز دو هزار و نوزده منتشر شود، یکی از سه محصول مشترک بین سنداک و یورینکس در فاصله همکاری پانزده ساله آن‌ها بوده است. «غول میامی» که سال ۱۹۹۵منتشر شد و «مامی؟» که سال دو هزار و شش منتشر شد دو اثر مشترک دیگر این دو است.

عنوان این کتاب تصویری از شوخی بین این دو چهره سرچشمه گرفته که همدیگر را با نام «پِرِستو» و «زِستو» خطاب می‌کردند.

سنداک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خالقان کتاب‌های تصویری برای کودکان در نیم قرن اخیر شناخته می‌شود. این نویسنده آمریکایی که شهرتی جهانی داشت، ماه می (اردیبهشت) دو هزار و دوازده در ۸۳ سالگی درگذشت. او که خالق کتاب‌های تحسین شده‌ای چون «سفر به سرزمین وحشی‌ها»، «در آشپزخانه شب» و «بیرون از آنجا» بود، جهانی از شگفتی و ترس‌های شناخته نشده را در برابر چشم کودکان قرار می‌داد.

 سنداک که به عنوان نویسنده و تصویرگر نیز چندین کتاب خلق کرده بود، طراحی ۸۰ عنوان کتاب را نیز در کارنامه‌اش داشت.

این هنرمند همچنین کار طراحی لباس برای باله و اپرا را نیز انجام می‌داد و تهیه‌کنندگی چندین سریال انیمیشن تلویزیونی را که بر پایه تصاویر خودش ساخته شده بودند بر عهده داشت.

یک سال پس از درگذشت این نویسنده، «کتاب برادرم» به قلم وی منتشر شد که درباره «جک» برادر وی بود که ۱۸ سال پیشتر درگذشته بود. این کتاب که با مرگ برادر سنداک به پایان می‌رسید، پس از مرگ خود وی منتشر شد.

 

Submitted by editor71 on