تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «سپیدار»

مهلت ارسال آثار به دومین دوره‌ی جایزه‌ی «سپیدار» ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در حوزه محیط زیست، تا ۳۰ مردادماه ۱۳۹۵ تمدید شد.

چندی پیش انتشارات فنی ایران، فراخوان دومین دوره‌ی جایزه‌ی «سپیدار» در حوزه محیط زیست را در دو بخش آثار ادبی و غیرادبی برای کودکان و نوجوانان و بخش ادبی آثار چاپ‌نشده برای نویسندگان و شاعران منتشر کرد. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۰ مردادماه تمدید شده است.

جایزه «سپیدار» که با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست شکل گرفته، در دومین دوره برگزاری خود به صورت فردی و گروهی در قالب بخش‌های ادبی و غیرادبی ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال برگزار می‌شود.  

در بخش فردی، کودکان و نوجوانان می‌توانند با ارسال شعر یا داستان، عکس و فیلم کوتاه یا گزارش و مصاحبه در مسابقه شرکت کنند و در بخش گروهی علاقه‌مندان می‌توانند با ایجاد گروه‌هایی حداکثر پنج نفری در قالب جمع دوستان و همکلاسی‌ها فعالیت‌های محیط زیستی انجام دهند و گزارش فعالیت‌های محیط زیستی خود را مانند تفکیک زباله، کمک به حیوانات بی‌سرپناه و پاکسازی ارسال کنند یا در محیط اجتماعی مجازی گروه‌های محیط زیستی را سامان داده و آدرس گروه خود را به دفتر مسابقه ارسال کنند.

شرکت در این مسابقه می توانند به دو صورت فردی و گروهی برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال امکان‌پذیر است. در این دوره از جشنواره به ۴۰ نفر برگزیده تبلت و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

در بخش مسابقه ادبی آثار چاپ‌نشده ویژه نویسندگان و شاعران آثار چاپ‌نشده داستانی (داستان کوتاه، بلند، رمان) و شعر که ویژه کودکان و نوجوانان نوشته شده‌اند و آثاری که قبلاً در جایی چاپ نشده‌اند، می‌توانند رقابت کنند. در نهایت به سه اثر برگزیده در هر رشته به ترتیب ۶، چهار و دو میلیون تومان اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران خیابان مطهری، خیابان میرعماد، پلاک ۲۴، شرکت انتشارات فنی ایران، طبقه اول، دبیرخانه جایزه «سپیدار» ارسال کنند.

 

منبع
خبرگزاری کتاب ایران
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on