جشنواره تابستانی کودک و نوجوان در تنکابن

کودکان و نوجوانان تنکابنی با پدر و مادر و مادربزرگ و پدربزرگ، هر روز، از هشت تا پانزده تیر، باشوق بسیار در پارک معلم شهرشان گرد آمدند تا در جشنواره تابستانی تنکابن شرکت کنند و روزهایی به یاد ماندنی را در کنار یکدیگر بگذرانند.

دست اندرکاران جشنواره تابستانی تنکابن برای کودکان و نوجوانان این شهر و روستاهای پیرامون آن کارگاه های متنوعی از نمایش عروسکی، نقاشی، کاردستی، بازی های آوایی، نمایش، سفالگری، باغبانی و کارگاه خوراک تدارک دیده بودند که کودکان هم بسیار از آن ها استقبال کردند.

در کارگاه نقاشی، رنگ های  گوناگون و ابزارهای جدید کودکان و بزرگ ترهای آن ها را به شوق آورد تا به  خلاقیت خود بال پرواز دهند و تصویرهای زیبا بیافرینند.

در کارگاه کاردستی، شادی، هیجان و تحرک موج می زد و کاغذ های رنگی به دست کودکان شکل ماسک های جالب را به خود می گرفتند. شادی کودکان بزرگ ترها را نیز به ساختن و لذت بردن تشویق می کرد.

کودکان با نقاشی هایی که کشیده بودند عروسک های کاغذی ساختند. عروسک های مبارک و حسنی و دوستان آن ها را و با دوستانشان نمایش عروسکی (خیمه شب بازی) برگزار کردند که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

شادابی  کارگاه ها دختر کوچکی را که سوزش سوختگی روی بدنش آزارش می داد، با دیگران همراه کرد و او در پایان روز با شادی به خانه رفت و دانست که معلولیت جلوی خلاقیت را نمی تواند بگیرد.

گرداننده کارگاه سفالگری دختری بود که از دل جنگل آمده بود. او از آخرین هنرمندانی است که در این منطقه پشت چرخ سفالگری می نشینند. در این کارگاه دست ها، چشم و ذهن و حتی گوش ها، آمیخته با شوق و لذت و هماهنگ با هم به کار پرداختند تا آفرینش صورت بگیرد و کودکان، دست ساز خود را به خانه برند.

در کارگاه خوراک هم، کودکان و بزرگ تر ها در کنار هم پختند و آماده کردند و نوش جان نمودند.

در این جشنواره پربار کودکان باغبانی را هم آزمودند. با دست ها و چشم های کنجکاو آن چه آموختند رامحک زدند تا قلمه زدن گیاهان را هم تجربه کرده باشند.  

این جشنواره به همت خانم نیلوفر فقیه و با همکاری خانم میترا ارزیده از همکاران و یاران فعال شورای کتاب کودک و شمار دیگری ازعلاقه مندان برگزار شد تا کودکان و خانواده ها از تعطیلات تابستانی کوله باری خاطره، لذت و تجربه در ذهن بسپرند. 

 

Submitted by editor6 on