دوستی «وینی پو» با یک پنگوئن در جدیدترین کتاب این خرس دوست‌داشتنی

جنگل رؤیایی «یک صد هکتار (The Hundred Acre Wood)» که خانه حیوان‌های گوناگون از جمله مشهورترین خرس جهان است، در آستانه تولد «وینی پو» در سال ۱۹۲۶ این‌بار با حضور یک پنگوئن به عنوان شخصیتی جدید به بازار کتاب کودکان می‌آید.

به نقل از «گاردین»، «برایان سیبلی» با الهام از یکی از عکس‌های کمتر شناخته شده که «مایلن» و پسرش را در حال بازی با یک پنگوئن اسباب بازی به همراه «تدی»، خرس محبوب کودکان نشان می‌دهد، تصمیم گرفته است تا با خلق اثر جدیدی درباره ماجراهای «وینی پو»، پنگوئنی را به آن بیافزاید. «وینی» شخصیتی در داستان‌های کودکان است که از روی یک خرس واقعی در باغ‌وحش کانادا به همین نام اقتباس شده است. شخصیت‌های داستان‌های «مایلن» همه‌گی اسباب‌بازی‌هایی بودند که مادرش در کودکی برای او خریداری کرده بود.

«سیبلی» می‌گوید هنگامی که به مناسبت نودمین سال تولد «وینی» سفارش داستانی جدید درباره «وینی پو» به او داده شد، این ایده به ذهنش رسید که دیگر اسباب‌بازی‌های «مایلن» را که در قصه‌های پیشین نبودند نیز به داستان وارد کند.

وی اظهار کرد: «ایده مواجهه «پو» با یک پنگوئن عجیب‌تر از دوستی او با کانگورو و ببر در جنگل ساسکس نیست؛ بنابراین فکر کردم ممکن است چه اتفاقی بیافتد، اگر در یک روز برفی پنگوئنی راه خود گم کرده و به دنیای «پو» وارد شود.»

وینی پو

سیبلی چهارمین نویسنده‌ای است که در ادامه راه «مایلن» مجموعه داستان‌های «وین پو» را می‌نویسد.

کتاب جدید دوست‌داشتنی‌ترین خرس تمام جهان در ششم اکتبر به بازار خواهد آمد.

سیبلی تصریح می‌کند از زمان کودکی شیفته داستان‌های «وینی پو» بوده و اکنون که خود قرار است داستانی دربارهٔ آن بنویسد، بسیار هیجان‌زده است اما در همین حال، دلهره بسیاری دارد.

وی می‌گوید: «نوشته‌های ساده و صمیمانه مایلن، به‌ویژه در کتاب‌های «پو» در نگاه اول بسیار آسان‌یاب و تقلیدپذیر به نظر می‌رسند؛ اما هنگامی که خود شما بخواهید به همان شکل بنویسید، خواهید فهمید که نوشتن آن بسیار دشوار است. داستان‌ها ممکن است در پی‌رنگ بسیار ساده باشند: موجوداتی کوچک و کودکانه که درگیر سوءتفاهم و اتفاق‌های ناگوار می‌شوند و تجربیاتی را درباره زندگی بیرون از دنیای شهرنشینی از سر می‌گذرانند.»

این نویسنده می‌افزاید: «اما آن‌چه که این داستان‌ها را خاطره‌انگیز می‌کند، توانایی در کارکرد دوگانه آن‌ها است: یک شنونده کوچک این داستان‌ها همیشه پیش از آن‌که پو و دوستانش کاری انجام دهند، آن را می‌داند؛ درحالی که بزرگسالانی که آن‌ها را برای کودکان می‌خوانند به گونه‌ای آن را تعریف می‌کنند که گویا اتفاقی است که برای خانواده و دوستان آن‌ها می‌افتد؛ با دلهره و هراس‌انگیز.»

تصویرگری کتاب جدید «وین پو» با نام «زمستان: زمانی که پنگوئن به جنگل می‌رسد» را «مارک بارگس» بر عهده خواهد داشت.

آخرین کتاب از مجموعه داستان‌های «وینی پو» در سال ۲۰۰۹ با عنوان «بازگشت به جنگل یک‌صد هکتار» منتشر شده بود.

کتابک خواندن مقاله‌های زیر را به شما توصیه می‌کند:

منبع
خبرگزاری کتاب ایران
Submitted by editor71 on