نخستین کتاب ترانه مافی برای گروه سنی دبستان

نخستین کتاب ترانه مافی با عنوان «فردرمور» برای گروه سنی ۸ تا ۱۲سال منتشر شده است. این کتاب، داستان دختری به نام آلیس را روایت می‌کند که تصمیم گرفته است پس از ناپدید شدن پدرش، وجودش و توانایی‌های جادویی خود را اثبات کند. برای انجام این کار، او باید به سرزمین خطرناک و اسرارآمیز فردرمور سفر کند.

در این مصاحبه، ترانه از منبع الهامش برای نگارش رمان فردرمور و چیزهایی خیالی و جادویی می‌گوید که در کتاب انتظار خواننده را می‌کشد.

کمی دربارهی رمان فردرمور برایمان بگویید. یک دنیای وارونه و بسیار رنگارنگ است. چه چیزی را با دنیای این کتاب می‌خواهید خلق کنید؟

فردرمور یک قصه‌ی پریان نوین است. داستان دختر بی‌رنگی است که در دنیای رنگارنگ زندگی می‌کند. زمانی که شروع به نوشتن کردم هیچ قصد و نیتی نداشتم. در واقع، فقط آن را نوشتم چراکه همیشه به آن فکر می‌کردم و  نمی‌توانستم آن دختر را از سرم بیرون کنم. دلم می‌خواست بدانم چرا از رقصیدن دست نمی‌کشد. هر آنچه در کتاب است نتیجه و پیامد پرسش‌هایی است که در مورد هویت آن دختر در ذهنم ایجاد شده بود. پرسش‌هایی از این دست که او کیست و از کجا آمده است.

 

ترانه مافی

چه باعث شد که فردرمور را بنویسید؟

این کتاب، بیانی از شادی از اوج تا فرود است. آن را زمانی نوشتم که در زندگی‌ام بسیار شاد بودم و در واقع بازنمایی احساسات آن دوران من است که روی کاغذ آمده است.

این نخستین کتاب شما برای این گروه سنی است- نگارش رمان برای گروه سنی دبستان با رمان برای نوجوانان چه تفاوتی دارد؟

خیلی تفاوت دارد! من خیلی تازه‌کار هستم در این مورد اما عاشق اشتیاق فراوان و بی‌حدوحصر خوانندگان دبستانی هستم.

آیا از طرفداران جادو و فانتزی هستید؟ سه کتاب محبوبتان را که درباره‌ی گونه‌ی ادبی فانتزی و تخیلی است نام ببرید.

من عاشق این نوع داستان‌ها هستم اما رئالیسم جادویی را بیش‌تر دوست دارم! کتاب‌های محبوبم نیز ماجراهای نارنیا، ماتیلدا و هری پاتر است.

برگردان:
بهار اشراق
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on