معرفی «با من بخوان» در جشن کتابخوانی كاپيتان بوک

برنامه‌ی «با من بخوان» امسال در جشن كتابخوانى «كاپيتان بوک» ۲۰۱۶ در شهر «بن» آلمان به شرکت‌کنندگان معرفی شد.

جشن کتابخوانی كاپيتان بوک (کاپیتان کتاب) امسال از ۵ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ با شركت نويسندگان کتاب‌های كودكان و به همراه نمايشگاهی از کتاب‌های این گروه سنی در شهر بن و حومه‌ی آن برگزار شد. در این جشن که برای چهاردهمین سال برگزار می‌شد، برنامه‌ی ترویج کتابخوانی «با من بخوان» به حاضران معرفی شد.

 

با من بخوان

جشن کاپیتان بوک به جشن خواندن معروف است و هر سال با استقبال هزاران كودک و نوجوان روبه‌رو مىشود. جشن امسال نیز مانند سال‌های گذشته با برنامه‌های مختلفی چون كتابخوانى نويسندگان كودكان، طراحى، كاردستى، نمايش فيلم، اجرای تئاتر و فروش کتاب‌های كودكان و نوجوانان همراه بود.

 

نویسنده کتاب

در این مراسم، هانو فریدریش، هنرپیشه‌ی مشهور آلمانی که لباس کاپیتان بوک را بر تن کرده بود، در کتابخانه‌ی مرکزی شهر بن از میز ویژه‌ی «با من بخوان» بازدید و برای این برنامه آرزوی موفقیت کرد. خانم «كرنه ليا كو ته» مسئول پروژه‌ی کاپیتان بوک نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور «با من بخوان» در جشن کتابخوانی امسال کاپیتان بوک در كتابخانه مركزى شهر بن و در مركز فرهنگى هنرى Brotfabrik، آمادگى این برنامه را براى همکاری‌های بيشتر اعلام كرد.

جشن کتابخوانی «کاپیتان بوک» هرساله در شهر بن به مدت دو هفته برگزار می‌شود. در این جشن، کاپیتان بوک (کاپیتان کتاب) با لباس کاپیتانی خود حضور دارد. او در جاهاى مختلفى كه برنامه برگزار می‌شود مانند کتابخانه‌ها، مراكز تئاتر و موزه‌ها در ميان کودکان حضور پيدا می‌کند، چمدان پر از كتاب خود را باز می‌کند و برای کودکان کتاب میخواند، با آن‌ها بازی میکند، عکس میگیرد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ میدهد. کاپیتان بوک نمادی بین‌المللی برای همه‌ی کودکان و یادآور کاپیتان جیمز کوک (دریانورد بریتانیایی و کاشف قاره‌ی استرالیا) است. هدف این جشن علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی است و برنامه‌ها به گون‌های طراحی شده‌اند که کودکان را به مشارکت فعال تشویق کنند.

 

کاژیتان بوک

در این جشن کودکان تشویق می‌شوند که ببینند، گوش دهند، بخوانند، نقاشی کنند، کشف کنند، خلاقیت‌های خود را افزایش دهند و با خاطرهای زیبا به خانه‌شان بازگردند.

- خبر مرتبط با این موضوع در کتابک

- با «با من بخوان» بیشتر آشنا شوید:

 

کاپیتان بوک

 

نویسنده
توبا صابری از شهر بن آلمان
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on