برپایی کتابخانه «انجمن نیکوکاری مهر و دانش» برای کودکان بم

کودکان و نوجوانان شهر بم به زودی دارای یک کتابخانه جدید با ١٧٠٠ کتاب می شوند.

این کتابخانه را «انجمن نیکوکاری مهر و دانش» در این شهر برپا می کند. حامیان این انجمن در تهران کتاب های کتابخانه را آماده کرده اند و کارشناسی از شورای کتاب کودک از میان کتاب های اهدایی، کتاب های مناسب را انتخاب و برای قرار گرفتن در کتابخانه معرفی کرده است.

پنج کودک و نوجوان کتاب خوان شهر بم هم با کمک کتابدار منتخب انجمن، سیستم ساماندهی کتاب ها را به روش "دیویی" آموخته و به ثبت و آماده سازی کتاب ها مشغول شده اند تا کتابخانه هر چه زودتر برای حضور کودکان و آغاز لذت خواندن در کتابخانه جدید، آماده شود.

انجمن نیکوکاری ره آورد مهر و دانش با هدف کمک و امداد رسانی، آموزش، مراقبت، حمایت و توانمندسازی کودکان، زنان و افراد آسیب دیده در حوادث و بلای طبیعی و آسیب های اجتماعی تاسیس شده است. این انجمن با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از خانواده به عنوان واحد بنیادین جامعه، حمایت از افراد محروم و حاشیه نشین و کمک به بازسازی زندگی قربانیان و آسیب دیدگان جامعه و ایجاد فرصت های برابر با دیگران برای آنان و تلاش برای دسترسی افراد به آموزش های رسمی و غیررسمی در شرایط مناسب در بم فعالیت می کند. انجمن نیکوکاری ره آورد مهر و دانش از ابتدای زلزله تا کنون در بم حضور داشته و تا حال بیش از ۳۰۰ کودک از خدمات این انجمن بهره گرفته اند.

نویسنده
شهلا افتخاری
Submitted by editor6 on